За да изпратим пари на даден човек за 10 секунди няма да е необходимо да знаем неговата банкова сметка, а само номера на мобилния му телефон. За да се случи това Борика АД ще поддържа централна база с данни, в която ще има съответствие между телефонен номер и IBAN-а на банковата сметка получателя. Това посочва Мирослав Вичев, главен изпълнителен директор на Борика АД - дружеството, което държи инфраструктурата за разплащанията в страната, в статия за Асоциацията на банките в България.

Ако потребителите са включени в системата за незабавни разплащания, те ще могат да се разплащат помежду само по номера на телефона си. И да изпращат и получават пари директно чрез мобилния си телефон.

Връзката между телефонния номер и IBAN е прецедент за България, посочва Мирослав Вичев. Но има европейски стандарт за това как се поддържа тази услуга. Незабавните плащания чрез мобилния телефон ще бъдат възможни навсякъде в Европа.

В процеса на внедряване на платформата за незабавни плащания, в партньорство с няколко банки, ще започнем да предлагаме и тази функционалност, допълва Мирослав Вичев. Това ще се случи още през втората половина на годината, предава "Труд".

Банковата общност в страната работи и по проект, който ще даде възможност по-лесно и по-евтино чрез мобилен телефон да бъде плащано и в магазините. Целта е това да става както при плащане с банкова карта на ПОС терминал на търговец. По аналогия на картовите разплащания, след потвърждение за успешно плащане с мобилния телефон, търговецът ще може достатъчно бързо да приключи сделката. Това ще стане възможно през следващата година, посочва Мирослав Вичев.