Елена Йончева описа властова схема в 5 стъпки за „голямо ужилване” на българина

Tова голямо ужилване е възможно само ако има мълчание на медиите. На това разчитат управляващите, каза Йончева


За целта като "черна кутия" се ползва държавната фирма "Автомагистрали", разчита се на мълчанието на медиите, казва говорителката на "БСП за България"


Говорителят на парламентарната група на „БСП за България” Елена Йончева описа схема за „голямо ужилване” на българския данъкоплатец в пет стъпки. Тя и нейни колеги депутати днес дадоха пресконференция в централата на соцпартията.

„В края на миналата година правителството отдели 1,35 млрд. лв. за строителството на 134 км магистрала. Бих искала да ви кажа, че става дума за грабеж, става дума за голямо ужилване на българския избирател, на българския данъкоплатец – схема, която е напът да се реализира в пет стъпки”, коментира Йончева.

Първа стъпката е - правителството дава 1,35 млрд. лева без одобрение на парламента и без обществена поръчка за 134 км магистрала „Хемус”.
Това се прави, без да има работен проект. Такава практика в Европа не съществува. Това означава, че тази цена е хвърчаща, защото всеки терен е уникален”, заяви говорителят на „БСП за България”. Специалисти казали, че не е възможно ценообразуване без работен проект.

Втора стъпка от схемата за голямото ужилване на българския данъкоплатецза да бъде извършена тази схема, трябва да се наеме държавна фирма. Но условието е тази държавна фирма да няма капацитета да извършва подобно строителство. Тя да се използва като „черна кутия”, през която да бъдат разпределени тези 1,35 млрд. лева на съответните предварително избрани фирми. Кои са тези фирми, може да видите, ако погледнете кои фирми извадиха своята строителна техника на 12 декември на „Цариградско шосе””, обясни Елена Йончева.

Третата стъпка в схемата за грабеж на българина била изборът на държавната фирма – в случая „Автомагистрали”. Според Йончева тя не извършвала строителна дейност и не разполагала със строителна техника, с експертен потенциал или със строителна база. Лятно време тази фирма косяла трева и чистела водостоци, а зимата извършвали снегопочистване.

Четвъртата стъпка била „Автомагистрали” да не обяви обществена поръчка, а да раздаде средствата чрез рамкови договори.

„И пета стъпка от реализацията на голямото ужилване – за да се направи тази схема, е необходимо да имате доверен  човек в държавната фирма „Автомагистрали”. В средата на 2017 г. за изпълнителен директор е избран Стоян Фьодоров Беличев. Г-н Беличев е бил съдружник с членове на семейство Върбакови. Със Славчо Върбаков – съпругът на Гинка Върбакова, във фирма „Атлас 3 груп”, и с Малина и Кръстинка Върбакови – във фирма „Сими груп”. И затова нашият въпрос към управляващите е – лицето, което стои зад Гинка Върбакова (която искаше и прави опити да купи ЧЕЗ), същото лице ли е това, което стои зад „Автомагистрали”? Разбира се, може да е чисто съвпадение, но нека ни кажат, че това е случайност. Имам предвид биографията на г-н Стоян Беличев. Това е схемата за голямото ужилване на българския данъкоплатец, което започна преди Нова година и в момента е в действие – схема от пет стъпки”, обобщи Елена Йончева.

Тя добави, че тази схема била прилагана в момент, в който България е обвинена за това, че корупцията, големите далавери, големите кражби са не просто във висшите етажи на властта, а са свързани с големите инфраструктурни проекти, които били пътищата.
„Това голямо ужилване, за което говорихме тук, е възможно само ако има мълчание на медиите. На това разчитат управляващите”, заяви още депутатката.

Георги Свиленски каза от своя страна, че информират българските граждани за кражбите, които се извършват в държавата.
„Защото тази магистрала, този участък 2014-а година е бил обявен zа 1,5 милиарда – за участъка от Ябланица до Шумен – 234 км. Сега 100 километра по-малко – 1,1 млрд. лева без ДДС, 1,3 млрд. с ДДС. Направете си сметката на какви анализи, на какви бази, как е изчислявано”, възмути се Свиленски.

Той отговори на вчерашни изявления на представители на властта: „Ние сме наясно, никога не сме казвали, че се готвят да ползват подизпълнители. Няма подизпълнители. Няма да го намерите никъде, и това е проблемът. Проблемът сам го каза г-н Нанков – имат рамкови споразумения за пряко възлагане. Наемане техника, наемане на работници, забележете, наемане на работници – като някакви роби ще бъдат предоставяни от една фирма на друга фирма; наемане на суровини. Това ще използват. Само че искам да кажа на управляващите – „Автомагистрали”, които ще подписват, защото Нанков и Аврамова (не знам кой от двамата е действащият министър, между другото) – те рано или късно или час по-скоро ще си отидат, но отговорността за подписите под тези рамкови споразумения ще останат на изпълнителния директор.”
Този директор или следващият трябвало да мисли много добре какво подписва.

Георги Свиленски обяви, че БСП днес изпращат сигнал до Европейската комисия (ЕК) за неправомерна държавна помощ заради процедурата за концесията на летище „София”.
Изпратили са писмо и до премиера Бойко Борисов с искане Министерският съвет да спре процеса по избор на концесионер до представяне на становище на ЕК.



В категории: Бизнес , Политика