Скоростта на македонския автобус, който катастрофира на магистрала "Струма" и отне десетки животи, е била по-скоро несъобразена и по всяка вероятност е надхвърляла 90 км/ч.
Това означава, че може и да е имало манипулация на превозното средство, тъй като повечето пътнически автобуси имат технически ограничения да не прехвърлят определена скорост, обясни пред БНТ зам.-главният прокурор и директор на Националната следствена служба Борислав Сарафов.
По думите му, няма връзка между катастрофата с македонския автобус и пътната маркировка на аутобана.
Кой ще бъде обвинен за трагедията на магистрала Струма
"Разследването е към финалната си права и очакваме окончателните заключения на назначените експертизи - съдебно-медицинска, автотехническа, пожаротехническа и комплексна. Може би нещата ще станат още преди Коледа", добави той.
Директорът на НСлС припомни, че като цяло изискванията към един професионален водач на автобус с по-завишени, отколкото за всеки друг шофьор.
"Затова е необходимо и скоростта да е била съобразена в онзи момент, независимо от маркировката от пътните условия. Да, възможно е пътната маркировка да не е отговаряла и тя очевидно не отговоря на изискванията, но няма никаква причинно-следствена връзка между катастрофата и лошата маркировка. Тя предполага шофьорът да бъде по-внимателен и да шофира със съобразена скорост", заяви още Сарафов.
Мнението на разследващите е, че най-вероятно причината за катастрофата е човешка грешка.
Той изрази и своята версия по делото за "Хемус" и източените милиони: "Полицаите, които работят по казуса, са притиснали с доказателства обвиняемия, а той, от своя страна, е решил да сътрудничи и да свидетелства срещу тези над него - на които се предполага, че е давал парите".
Зам.-главният прокурор и подчерта, че българското законодателство не позволява облекчаване на процесуалната съдба срещу показания за други съучастници.
Обвиненият за пране на милиони от "Хемус" изнудвал прокурори
Задържаният с парите от „Хемус" остава под домашен арест, не бил основния в схемата
Ясно е кой е мъжът с чувалите с милиони от магистрала "Хемус"