За целта Google ще използва свои служители, които ще преглеждат публикациите на сайтовете. Ако открият некоректни материали, ще ги маркират. Въпросният маркер ще се появява редом до сайта в резултатите на търсачката. За сега Google няма да наказва ранга и позицията на сайта в резултатите дори и да е отбелязан като източник на фалшиви новини.
Компанията ще използва информацията, за да обучава своя алгоритъм да може автоматично да преценява по-добре стойността на статиите. В упътванията за работа на служителите е посочено, че те трябва да обръщат внимание както на фалшивите новини, така и на публикации, които подстрекават расова нетърпимост, реч на омраза или използват изображения на насилие. "Нарочно избягваме термина "фалшиви новини", защото е твърде общ според нас. Насочваме се към демонстративно неточна информация", коментира Пол Хахр, старши инженер в Google.
Интернет гигантът става поредната голяма технологична компания, която обръща повече внимание на борбата с фалшиви новини. Facebook също въвежда поетапни по-строги мерки. Въпреки това не всички са доволни от предприетите действия. Германия иска от компаниите по-бързи и видими действия и смята, че направеното досега е твърде малко.