За целта Google ще използва свои служители, които ще преглеждат публикациите на сайтовете. Ако открият некоректни материали, ще ги маркират. Въпросният маркер ще се появява редом до сайта в резултатите на търсачката. За сега Google няма да наказва ранга и позицията на сайта в резултатите дори и да е отбелязан като източник на фалшиви новини.
Компанията ще използва информацията, за да обучава своя алгоритъм да може автоматично да преценява по-добре стойността на статиите. В упътванията за работа на служителите е посочено, че те трябва да обръщат внимание както на фалшивите новини, така и на публикации, които подстрекават расова нетърпимост, реч на омраза или използват изображения на насилие. "Нарочно избягваме термина "фалшиви новини", защото е твърде общ според нас. Насочваме се към демонстративно неточна информация", коментира Пол Хахр, старши инженер в Google.
Интернет гигантът става поредната голяма технологична компания, която обръща повече внимание на борбата с фалшиви новини. Facebook също въвежда поетапни по-строги мерки. Въпреки това не всички са доволни от предприетите действия. Германия иска от компаниите по-бързи и видими действия и смята, че направеното досега е твърде малко.
Прочетете още
- 09:00 Истината, която не влиза в ефир: защо телевизиите мълчат за Каблешково
- 17:00 Камера засне вандали в Стара Загора
- 12:00 От нож към лютив спрей: училището вече не е място за знания, а за самоотбрана
- 16:02 Нова версия за разстреляния питбул: Стопанинът му се разминава на косъм от куршумите СНИМКИ