Те ще могат да се движат без машинист, но за целта трябва да бъде използван специален софтуер. На първо време влаковете ще се движат с машинист, но при липса на кадрище могат и без. Дори при тази опция трябва във влака да има отговорно лице. Метроспирките ще бъдат обезопасени със специални прегради. Целта е и безопасност на пътниците, и предотвратяване на случаи, в които хора се хвърлят пред влака. На една от спирките днес бе предотвратен подобен инцидент, съобщи шефът на столичния метрополитен Стоян Братоев.
Влаковете нямат камери в тях, а такива на вратите. Нямат и рампи, защото подът е нисък и удобен и няма нужда от тях, смята Братоев. В самите мотриси има специални места за хора с увреждания. Един от новите влакове струва над 5 млн. евро. Вторият от тях идва на 16 юни, а третият-на 2 август. Новото метродепо в „Земляне“ е готово на 75%.
По-късно Фандъкова и Братоев инспектираха строящата се станция на метрото на кръстовището на бул. „България“ и бул. „Акад. Иван Евстатиев Гешов“.
Снимки: "Труд"
Прочетете още
- 21:00 Гласът на служителите и системните недостатъци в МВР
- 13:00 Няма край! Кучетата на Йордан Лечков "изкормиха" йорки в Сливен
- 12:00 Жена в инвалидна количка: Днес градският транспорт не работи. Трудно е, нали?
- 10:57 Скутаре трети ден без лекар – джипито се оказа свързано с разследване на злоупотреби