БСП сезира Конституционния съд за Закона за бюджета на НЗОК. Причината е, че с него в преходните и заключителните разпоредби се променят 17 структуроопределящи закона. Депутатът Филип Попов, който е един от вносителите, коментира, че не може чрез бюджета на здравната каса да се променят закони, които нямат нищо общо с него.
"Единият от промените закони, да речем, е Изборния кодекс. Това е прецедент в практиката! Искаме да спрем издевателството над законодателния процес, което се случва постоянно в тази легислатура в това Народно събрание", изтъкват те.
Депутатът от БСП, професор Георги Михайлов, коментира, че много от предложенията в закона уреждат форми на организация на дейността на Министерството на здравеопазването, което няма нищо общо с НЗОК и отбеляза, че със закона се закрива Фондът за лечение на деца и неговият Обществен съвет, както и че се създава мегаагенция за медицински надзор "която вкарва в себе си дейности, които са абсолютно противоречиви и нямащи нищо общо едно с друго – одита, трансплантационните проблеми, регистрацията на лечебните заведения. Този агенция тепърва трябва да се структурира. Тя ще създаде много проблеми в нейните действия, тъй като много от проблемите, които тя вкарва в себе си, изобщо не са решени до момента, реално".
В отговор министърът на здравеопазването Кирил Ананиев обясни пред БНР, че промените в няколко закона през Бюджета на Здравната каса целят да се ускори преструктурирането на здравния сектор:
"Направихме измененията, с цел да ускорим условията, при които е необходимо да се извърши реформирането и преструктурирането на здравния сектор. Всички тези промени водят до повишаване ефективността в разходването на средства и контрола. Ако ние не създадем тази основа, какъвто и модел да въведем от 2020 година, той няма да успее".
"Единият от промените закони, да речем, е Изборния кодекс. Това е прецедент в практиката! Искаме да спрем издевателството над законодателния процес, което се случва постоянно в тази легислатура в това Народно събрание", изтъкват те.
Депутатът от БСП, професор Георги Михайлов, коментира, че много от предложенията в закона уреждат форми на организация на дейността на Министерството на здравеопазването, което няма нищо общо с НЗОК и отбеляза, че със закона се закрива Фондът за лечение на деца и неговият Обществен съвет, както и че се създава мегаагенция за медицински надзор "която вкарва в себе си дейности, които са абсолютно противоречиви и нямащи нищо общо едно с друго – одита, трансплантационните проблеми, регистрацията на лечебните заведения. Този агенция тепърва трябва да се структурира. Тя ще създаде много проблеми в нейните действия, тъй като много от проблемите, които тя вкарва в себе си, изобщо не са решени до момента, реално".
В отговор министърът на здравеопазването Кирил Ананиев обясни пред БНР, че промените в няколко закона през Бюджета на Здравната каса целят да се ускори преструктурирането на здравния сектор:
"Направихме измененията, с цел да ускорим условията, при които е необходимо да се извърши реформирането и преструктурирането на здравния сектор. Всички тези промени водят до повишаване ефективността в разходването на средства и контрола. Ако ние не създадем тази основа, какъвто и модел да въведем от 2020 година, той няма да успее".