Пътник на Emirates получи $12 600, след като заяви, че полетът му в бизнес класа не отговаря на рекламата на авиокомпанията. 

Новозеландският хирург Марк Морган и неговият партньор са платили близо $13 000 за два полета в бизнес класа с Emirates от Оукланд до Лондон миналия август. Д-р Морган е останал толкова невпечатлен от пътуването си заради подвеждащата реклама на авикомпанията, че е решил да отведе въпроса до Трибунала.

Недоволният хирург споделя снимки и линкове към рекламите, в които се посочва, че ще му бъдат предоставени гладки кожени и плоски седалки с накланяне в бизнес класата, предава Daily Mail.

Д-р Морган твърди, че реалността не е оправдала очакванията и че той и партньорът му са били принудени да седят на „изтъркани“ столове. Дефектна развлекателна система също беше сред оплакванията му. 

Emirates защити своята реклама и твърди, че включва дребен шрифт, който предоставя повече подробности за изживяването в бизнес класа. 

Те твърдят, че в подаването си дребният шрифт посочва, че авиокомпанията „не може да гарантира, че ще бъде използван конкретен самолет“. Авиокомпанията също така твърди, че не може да даде гаранции за своите развлечения по време на полет, рекламирани ястия или услуги по време на полет. 

„Тези текстове позволяват на бизнеса на Emirates да функционира ефективно, тъй като му предоставят известна степен на гъвкавост при навигиране в сложността на трансграничното въздушно пътуване“, се казва в съобщението.

Трибуналът се е съгласил с д-р Морган и е наредил на Emirates да плати на разстроения пътник. 

„Г-н Морган твърди, че маркетинговите материали на Emirates са имали за цел да привлекат клиенти от Нова Зеландия от услугите на други авиокомпании, за да закупят услуга от Emirates, която по същество не съществува“, заявиха от Трибунала.

Д-р Морган каза, че се надява неговият случай да създаде прецедент за други недоволни пътници да излязат с оплакванията си.  „Това е по-малко от капка в морето за тях“, каза той пред Australian Financial Review. 

„Имайки предвид това, може да има хиляди пътници в Нова Зеландия, които са били засегнати, които биха могли да направят същото твърдение.“ 

Хирургът каза, че не се надява авиокомпанията да промени рекламата си заради неговата малка победа. 

Австралия има една от най-добрите системи за саморегулиране в света. Ad Standards управлява всички рекламни жалби, направени в страната. 

Австралийската комисия за защита на конкуренцията и потребителите предупреждава, че „всяко изявление, което създава погрешно впечатление за стоки и услуги, може да нарушава законовите разпоредби“.