Нискотарифната авиокомпания Wizz Air е изоставила българи на летището в Меминген, Германия. Полетът за София е трябвало да излети днес сутринта в 9.00 часа, но той е тръгнал към 15.30 часа местно време, с повече от 6 часа закъснение.

За новия случай на зарязани българи на летище съобщава TravelNews. Нашенците обясняват, че не са получили информация за причините за закъснението, раздадени са им по едно пакетче бисквити и вода.

На борда са обяснили на пасажерите, че е имало технически проблем със самолета и затова е трябвало да изчакат нов. От авиокомпанията се извинили на пътниците.

Wizz Air потвърждава, че полет W6 4340 от Меминген до София на 27 август е отложен с няколко часа поради извънредна техническа поддръжка на самолета, който в последствие е бил подменен с друг. Според авиокомпанията всички засегнати пътници са уведомени за ситуацията, като междувременно са им предложени и ваучери за храни и напитки. Авиокомпанията полага постоянни усилия да минимализира промените в полетния си график и да транспортира пътниците си възможно най-бързо до желаната дестинация, но безопасността на пътниците, екипажа и самолета остава неин основен приоритет, се допълв в позиция от превозвача.

Това е пореден проблем с Wizz Air през последните два месеца. През юли наши сънародници бяха зарязани на летищата в Катания, Бари и Франкфурт Хан.

В средата на този месец Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" поиска план за действие от авиокомпанията с превантивни мерки срещу закъсненията и отмяната на полети.

На среща между главния директор на ГД ГВА Анелия Маринова и представители на Wizz Air Hungary Ltd. стана ясно, че от началото на годината в дирекцията са получени над 500 жалби от пътници на Wizz Air, като над 200 от тях не са били обработени от авиокомпанията.

Само през юли на международните летища в България са регистрирани 38 отменени полета, а други 69 са изпълнени с повече от два часа закъснение.

Относно необработените над 200 жалби на пътници представителите на авиокомпанията поеха ангажимент да разгледат всички. Те обясниха, че оплакванията не са получени заради грешка в информационната система.

Двете страни се договориха още този месец да започнат редовни срещи за навременен обмен на информация, както и да разгледат предложените в Плана коригиращи мерки за справяне със ситуацията на летищата.

Авиокомпанията се разследва и от авиационните власти в Румъния.