Московският завод на Renault става собственост на властите в руската столица и занапред ще произвежда автомобили от възродената марка "Москвич" - тази новина развълнува и много българи, чиято младост е минала под знака на съветския "народен автомобил". А говорителят на Владимир Путин побърза да обещае, че лично президентът ще си купи от бъдещите нови "москвичи" - "стига да са добри".

Но какви по-точно ще са тези автомобили? Дали Русия, която под натиска на обстоятелствата вече се отказа от въздушните възглавници, ABS и ESP като задължителни системи в новите коли, няма просто да възроди някои стари модели на Москвич - примерно "Алеко"? Или заводът ще продължи, както досега, да прави модели на групата Renault, но със сменени емблеми? Или ще заложи на изцяло нови модели?

По всичко личи, че правилният отговор е третият. Вече е сигурно, че в Москва няма да се правят модели на Renault, разкрива AutoMedia.

За разлика от предприятието на АвтоВАЗ в Толиати, за което французите запазват опцията за обратно изкупуване в близките години, заводът в столицата е безвъзвратно загубен за тях, поне според руски източници. Занапред той ще се управлява от местните власти в Москва (за момент се изкушаваме да си представим какъв автомобил би произвела нашата Столична община). И първият му модел е вече до голяма степен сигурен - този на снимката. Нека разгледаме него и останалите варианти за бъдещите "Москвичи".

 

Москвич Arkana
Продаваното в Русия крос-купе само външно прилича на модела, предлаган в ЕС и България. Тукашната Arkana е на новата платформа на Renault и е разработка на корейската Renault-Samsung. Руската е на старата платформа на Dacia Duster, която води корените си от Renault Clio II. Независимо от това колата се ползваше с голям интерес на руския пазар и това подхранва спекулациите, че тъкмо тя ще е бъдещият "Москвич", с цената на козметични промени във външността, отпадането на някои системи за сигурност и, естествено, смяна на емблемата.