Медиите продължават да обсъждат извънредната ситуация край Новосибирск на 12 септември, когато Airbus A320 на Ural Airlines, полет от Сочи до Омск, направи аварийно кацане в житно поле.

„Ние падаме! Обичам те!": Самолет със 161 пътници на борда кацна аварийно в Русия ВИДЕО

Първоначално мнозина нарекоха пилотите герои, тъй като при кацането нямаше жертви. След известно време обаче авиационни експерти разкритикуваха действията на пилотите за непрофесионализъм, тъй като те са уверени, че самолетът е можел да кацне безопасно в Омск.

Сега станаха известни резултатите от декодирането на „черните кутии“, които записват всичко, което се случва на борда на самолета по време на полет, пише МК, позовавайки се на източник. Имайте предвид, че резултатите от разследването на инцидента все още не са официално оповестени.

Сега данните от полетните записващи устройства позволяват да се хвърли различен поглед върху извънредната ситуация и причините за нея.

От разговорите между двамата пилоти става ясно, че самолетът лети със свален колесник, а това увеличава разхода на гориво. В същото време първоначално е известно, че трябва да има достатъчно гориво, за да стигне до дестинацията, тоест летището в Омск. Тази информация съобщава вторият пилот.

В отговор командирът на самолета заявява, че ситуацията е нормална и сензорът показва остатъчно гориво от 800 кг.

Трябва да се отбележи, че преговорите на пилотите също съдържаха нецензурен език. Основното обаче е, че командирът на самолета потвърди, че има достатъчно гориво в изобилие.

"Слушай, има ли достатъчно керосин?" - пита вторият пилот командира.

„Остана още тон керосин“, отговаря командирът.

След това вторият пилот посочва факта, че колесникът е бил удължен по време на полета, на което командирът казва, че няма за какво да се притесняват.

„Виждате ли (посочва някакъв сензор) – везната казва 800 килограма, особено при кацане извън курса.“

„Ще отидем в Новосиб“, казва накрая командирът.

„Възможно е да кацнете тук (в Омск - прибл.), мисля, че всичко върви добре“, обяснява вторият пилот.

„Ще се мотаем един ден, докато изпратят бригада, а базата е в Новосибирск, нашите хора ще се съгласят, ще я ремонтират за три часа, ще летим у дома“, отговаря му командирът.

В резултат на това обаче самолетът никога не достига до летището в Новосибирск, кацайки в поле.