Руските авиокомпании и летища ще имат ограничен достъп до международната авиационна домейн зона .aero. Това решение беше взето в контекста на наложените санкции и пълномащабното руско нахлуване в Украйна. За това пише руското издание Известия, позовавайки се на източници в летищния холдинг, организация за поддръжка на самолети и голям авиопревозвач.

Според съобщения в руските медии швейцарският доставчик на услуги за гражданска авиация SITA, който управлява домейн зоната .aero, е решил да спре да предоставя услуги на клиенти от Русия.

Компаниите получиха съответното съобщение за това на 10 ноември от Ru-Center, една от организациите, упълномощени в Русия, която регистрира съответните имена на домейни.

В домейн зоната .aero са регистрирани повече от 200 сайта и се използва от около 30 руски летища, включително Шереметиево, Жуковски, Казан, Красноярск, както и холдингите Airports of Regions, Aerodinamika и др. В допълнение, 15 авиокомпании също използват това разширение на домейна.

Какво се знае за домейн зоната .aero

Международната авиационна домейн зона .aero е създадена през 2002 г. специално за представители на авиационната индустрия. Този домейн е предназначен единствено за използване от авиокомпании, летища, авиокосмически предприятия, клубове на авиокомпании, системи за продажба на билети, екипажи на самолети, наземни оператори и други субекти, свързани с авиацията.

Освен това позволява на компаниите да подобрят познаваемостта на марката и да увеличат доверието на клиентите.

Можете да регистрирате домейн .aero само след като получите уникален идентификатор за принадлежност към авиационна общност. Тоест, ако бъде премахнат на територията на Руската федерация, пътниците на самолета няма да могат да си купят билет, без да имат друга алтернатива.

Нека припомним, че една от водещите авиокомпании в Русия, Azur Air, специализирана в чартърни полети, в момента управлява само част от своя флот. Това се дължи на факта, че в резултат на налагането на санкции на страната, компанията не може да използва 8 от 22 самолета, които притежава. Използването на самолетите Boeing се усложнява от забраната за доставка на резервни части и поддръжка. И в резултат на руската инвазия в Украйна, Boeing отказа да обслужи самолетите, които продаде на Русия.