През последните две години шофьорите, които се сблъскват с проблеми, свързани с плъхове, се свързват все повече с автосервизите в Ню Йорк, пише The New York Times.

„Нови коли, стари коли – сега всеки идва с проблеми с плъховете", казва Ози Даян, механик в Manhattan Auto Repair. „Това ми носи много работа, но е отвратително."

Според механика понякога трябва да премахнете половината от компонентите на двигателя, за да стигнете до гризачите. В резултат клиентите му трябва да плащат внушителни суми за ремонт.

А какво да кажем за коронавируса?

Това явление отчасти се обяснява с увеличаването на броя на автомобилите. Държавният департамент за моторни превозни средства в Ню Йорк съобщи, че регистрациите на нови превозни средства са се увеличили с 19% от лятото на 2019 г. до 2021 г. Това се дължи, наред с други неща, на епидемията от коронавирус, по време на която работата на обществения транспорт беше ограничена.

Пандемията се отрази и на поведението на гризачите. По време на изолацията хранителната база на плъховете по улиците намаля. За да оцелеят, те започнаха да правят нагли дневни набези към контейнерите за боклук и след това да донасят плячка в новите си домове - топли коли, под капаците на които гризачите подреждат гнезда.

„Плъховете могат да се адаптират много бързо към промените в човешкото поведение“, казва професорът по биология Джейсън Мънши-Саут.

Майкъл Парсънс, изследовател от университета Фордъм, отбелязва, че сега поведението на хората се е върнало към нормалното, но плъховете не са се върнали към старите си навици. Вместо това гризачите са разширили тактиката си, като например по-често да атакуват други градски животни. И колата се превърна в обичайно убежище за тях, в което могат безопасно да ядат плячката си.

Някои автомеханици обръщат внимание на друг фактор: гризачите са примамени от изолацията на автомобилни кабели на основата на соя.

Припомняме, че по-ранни изследователи установиха, че въпреки че плъховете са носители на много болести, те няма да причинят нова пандемия.

Превод: GlasNews