Съветите често са важен източник на допълнителни доходи за работещите в нископлатената сфера на услугите. Една сервитьорка обаче твърди, че щедрият бакшиш на клиент я е оставил без работа.

Линси Бойд, майка от Мичиган, работела в Mason Jar Cafe в Бентън Харбър, когато получила изумителен бакшиш.

Тя обясни, че анонимен клиент е добавил бакшиш от 10 000 долара към сметката си за 32,43 долара в чест на наскоро починал приятел.

Според Detroit Free Press мъжът на средна възраст е казал, че е в града за погребението на приятеля си и е искал с бакшиша да зарадва всички.

Линси каза: "Просто го прегърнах. В този момент дори не знаех името му, но го прегърнах. След това той ми каза, че й е оставил спомен за някой много скъп за него човек и е искал да направи нещо мило и щедро в нейно име".

След това тя взела 10 000 долара и ги разделила с осемте си колеги.

Това, което е трябвало да бъде красиво посвещение на покойния приятел на мъжа, обаче завършва с уволнението на Линси, твърди тя.

В изтрит вече пост във Фейсбук тя твърди, че е загубила работата си заради "цялата драма, враждебност и болка", които са се появили заради този съвет.

Според публикацията тя е била помолена да си вземе един ден отпуск, "за да се успокоят нещата", и не е отговорила, когато е била помолена "по професионален начин да не се връща".

Линси казва, че е била уволнена чрез телефонно обаждане във вторник (13 февруари).

Собствениците на ресторанта Ейбъл Мартинес и Джейм Кузинс обаче твърдят, че уволнението ѝ няма нищо общо с бакшиша.

"Не можем да коментираме естеството на загубата на работата ѝ поради трудовото законодателство и за да защитим засегнатите служители", пише в публикация във Facebook.

"Ще кажа обаче, че това няма нищо общо с бакшиша. Тя наистина е получила целия бакшиш, не е платила данъци върху него (бизнесът го е направил). Да, тя сподели бакшиша по молба на човека, който го е оставил".

Собствениците твърдят, че уволнението ѝ е било чисто "бизнес решение" и напълно несвързано с бакшиша.

Те също така подчертаха, че решението не е "взето лесно или прибързано".

"Знам, че много се говори, че сме я освободили заради бакшиша, а това просто не е логично", каза по-късно Кузинс пред WOOD-TV.

"Имаме служители, които продължават да работят за нас от години, и колежани, които се връщат всяко лято, и даваме шанс след шанс на нашите служители, така че е ясно, че не бихме пуснали някого да си тръгне без никаква причина."