На 12 декември мобилният оператор Kyivstar претърпя мащабно прекъсване след кибератака, а банковата услуга Monobank беше подложена на DDos атака. Депутатът, член на Комисията на Върховната Рада по енергетика и жилищно-комунални услуги Виктория Гриб обясни какви последствия ще има това.

"Провалът на Kyivstar и проблемите на Monobank в резултат на хакерски атаки показаха пълната уязвимост на телекомуникационната инфраструктура. Верижната реакция беше последвана от банкови услуги - банкови терминали и банкомати, които работят с мобилни карти", отбеляза народният депутат.

Тя отбеляза, че 24 милиона абонати са останали без комуникация. Kyivstar е най-голямата комуникационна инфраструктура в Украйна, като компанията разполага с повече от 53 хиляди базови станции.

"За бизнеса дори един час без комуникация е огромна загуба. Не казвам нищо за невъзможността да се обадите на линейка или полиция или спасители в районите на първа линия", пише Гриб.

Депутатът призова да започне „сериозно разследване“ на кибератаките и да се направят „сериозни изводи“ от настоящата ситуация.

„Киберсигурността е един от най-високите приоритети, заедно с енергийната сигурност“, подчерта тя.

Виктория Гриб, неизправност на Kyivstar, хакерска атака на Kyivstar, атака срещу Kyivstar, DDos атака, MonobankЦял екран
Публикация на Виктория Гриб от 12 декември 

Припомняме, че от Министерството на инфраструктурата обещаха да възстановят комуникацията до няколко часа.

Поради неизправност в работата на Kyivstar някои банкомати, POS терминали и информационни и платежни терминали на Oschadbank не работят.