На 12 декември мобилният оператор Kyivstar претърпя мащабно прекъсване след кибератака, а банковата услуга Monobank беше подложена на DDos атака. Депутатът, член на Комисията на Върховната Рада по енергетика и жилищно-комунални услуги Виктория Гриб обясни какви последствия ще има това.
"Провалът на Kyivstar и проблемите на Monobank в резултат на хакерски атаки показаха пълната уязвимост на телекомуникационната инфраструктура. Верижната реакция беше последвана от банкови услуги - банкови терминали и банкомати, които работят с мобилни карти", отбеляза народният депутат.
Тя отбеляза, че 24 милиона абонати са останали без комуникация. Kyivstar е най-голямата комуникационна инфраструктура в Украйна, като компанията разполага с повече от 53 хиляди базови станции.
"За бизнеса дори един час без комуникация е огромна загуба. Не казвам нищо за невъзможността да се обадите на линейка или полиция или спасители в районите на първа линия", пише Гриб.
Депутатът призова да започне „сериозно разследване“ на кибератаките и да се направят „сериозни изводи“ от настоящата ситуация.
„Киберсигурността е един от най-високите приоритети, заедно с енергийната сигурност“, подчерта тя.
Припомняме, че от Министерството на инфраструктурата обещаха да възстановят комуникацията до няколко часа.
Поради неизправност в работата на Kyivstar някои банкомати, POS терминали и информационни и платежни терминали на Oschadbank не работят.