Седемчасовият срив на Facebook и приложенията Instagram и WhatsApp, собственост на гиганта, доведе до поражения на компанията на всички фронтове.
Акциите й се сринаха, а собственикът й Марк Зукърбърг изпадна с едно място в класацията на най-богатите.
"Странен бъг". Репетиция за колапс или глобални приходи?
Тракерът Downdetector съобщи за невиждан брой досега сигнали от потребители. Наложи се Facebook да използва платформата на конкурента си Twitter, за да съобщи, че вероятно основната причина прекъсването е грешна промяна в конфигурацията.
Facebook назова причината, която остави милиарди без социални мрежи
Компанията заяви, че няма доказателства, че данните на потребителите са компрометирани. Повече от 3,5 милиарда души използват Facebook, Messenger, Instagram и WhatsApp. Сривове от такъв мащаб са рядкост. Прекъсване през 2019 г. остави Facebook и другите му приложения почти недостъпни по целия свят за повече от 14 часа.
А според сайта "Форчън" това струва на основателя на Facebook Марк Зукърбърг приблизително 6 млрд. долара заради срива на акциите на компанията. Така Зукърбърг изпадна до петото място в Индекса на милиардерите на Bloomberg.
И това далеч не е най-големият проблем пред Facebook. Сривът стана след скандални разкрития на бивш служител на компанията, според които гигантът е загърбил етичните норми и безопасността.
"Facebook осъзна, че ако промени алгоритъма да е по-безопасен за хората, те ще прекарват по-малко време на сайта, ще отварят по-малко реклами, компанията ще изкарва по-малко пари", заяви Франсис Хауген, цитиран от Ройтерс.
Проучвания са показали, че постове, които съдържат омраза и поляризират, карат хората да коментират по-лесно. От компанията отрекоха обвиненията.
Днес Хаугън ще бъде изслушана в Сената на тема "Защита на децата онлайн" - за изследванията на компанията за ефекта на Instagram върху психичното здраве на младите потребители.
Американските законодатели открай време се опитват да докажат, че Facebook влияе пряко и на политическата обстановка в САЩ.
Днес пред Конгреса на САЩ главният изпълнителен директор на Фейсбук Марк Зукърбърг отхвърли обвиненията, че компанията му пренебрегва безопасността на потребителите за сметка на преследването на печалби.
Той защити своята компания, като каза, че обвиненията противоречат на нейните цели.
"Аргументът, че от желание за печалба ние умишлено прокарваме съдържание, което прави хората гневни, е доста нелогичен", заяви милиардерът, цитиран от Франс прес.
"Ние правим пари от реклами, а рекламодателите последователно ни казват, че не искат техните реклами да бъдат редом до съдържание, което е вредно и поражда гняв", настоя Зукърбърг.
"А не знам някоя технологична компания да тръгва да създава продукти, които правят хората гневни или депресирани", категоричен бе той.
Какво правихте без социалните мрежи - вероятно смислени неща?! СНИМКИ