Един от най-известните ирански филмови режисьори Дариюш Мехрджуи и съпругата му бяха открити убити в Техеран, Иран. 83-годишният режисьор и съпругата му Уехиде Мохамадифар бяха открити намушкани до смърт в дома им. Преди това режисьорът е получавал заплахи.  

Дариюш Мехрджуи е най-известен като пионер на новата вълна на иранското кино от 70-те години. Тялото на 83-годишния Дариуш е открито от дъщеря му Мона, когато тя посетила къщата на баща си вечерта, пише The Sun.

Съобщава се, че режисьорът и съпругата му публично са се оплакали от заплахи, идващи от анонимен човек. Нападателят ги заплашил, че ще ги намушка с нож. Къщата им също е ограбена.

Иранската официална информационна агенция IRNA съобщи, че властите разследват убийствата, но все още не са посочили мотив.

„По време на предварителното разследване установихме, че Дариюш Мехрджуи и съпругата му Уахида Мохамадифар са били убити с множество прободни рани във врата“, каза Хосейн Фазели-Хариканди, главен съдия на провинция Алборз близо до Техеран.

Те казаха, че нападателят е неизвестен, но полицията в момента разследва кой е отправил заплахите.


Дариюш Мехрджуи беше критик на режима

В интервю, публикувано днес от местен вестник, съпругата на режисьора каза, че е била заплашвана и домът им е бил ограбен.

Дариюш Мехрджуи беше един от най-известните ирански режисьори. Неговият филм "Крава" от 1969 г. е един от първите филми на новата вълна на иранското кино и му носи международно признание.

Неговите многобройни награди включват Сребърен Хюго на Филмовия фестивал в Чикаго през 1998 г. и Златна раковина на Международния филмов фестивал в Сан Себастиан.

Мехрджуи прекарва голяма част от кариерата си в изказвания срещу правителствената цензура и беше открит критик на ислямския режим в Техеран.

Миналата година той публично разкритикува правителството за забраната на последния му пълнометражен филм „Непълнолетни“.

Мехреджуи учи кино в UCLA в началото на 60-те години.

От 1980 до 1985 г. режисьорът живее във Франция, където работи върху документалния филм „Пътуване до страната на Рембо“ (1983).

През 90-те години на миналия век Мехрджуи също изобразява живота на иранските жени в мелодрамите Сара, Пари и Лейла. Последният му филм беше за безплодна жена, която насърчава съпруга си да вземе втора жена.