Facebook подгони компаниите, които произвеждат и продават фалшиви акаунти. Социалната мрежа е завела дело в американския федерален съд срещу четири компании и три физически лица, базирани в Китай, не само за насърчаване на продажбите на фалшиви акаунти, но и за предлагане на фалшиви харесвания и последователи на съответната цена.

В съобщението си Facebook заяви, че схемата на обвиняемите обхваща няколко платформи и мрежи, различни от Facebook и Instagram, включително Amazon, LinkedIn, Twitter, Apple и Google. Ответниците са идентифицирани като производители на електроника и хардуер, както и доставчици на софтуер и онлайн реклама.

Facebook заяви, че чрез завеждането на делото се надява да „увери, че този вид измама не се толерира“. Компанията обяснява как фалшивите акаунти могат да бъдат използвани за спам и фишинг, маркетинг измами, рекламни измами и други престъпни схеми. През последните години те са повече свързани с кампании за дезинформация, използвани за разпространение на фалшиви новини и сеещи раздори сред потребителите на платформата.

За да се справи с проблема, Facebook заявява в жалбата си, че е използвала изкуствен интелект, за да забрани 2.1 милиарда неистински профили от януари до септември 2018 година. Делото на Facebook сега иска от съда да попречи на подсъдимите да създават и насърчават продажбата на фалшиви акаунти, харесвания и последователи. Гигантът вижда още нарушаване на неговите търговски марки, на уебсайтовете и иска съдът да забрани на нарушителите да използват домейни с марката на Facebook на своите престъпни сайтове.