Данните са новото злато днес и разработчици от различен мащаб се надпреварват за това да получат повече и повече от тях. Благодарение на малките компютри, които носим със себе си, те могат да получат информация за това къде сте сега, къде сте били, а даже и да предположат къде ще сте, какво и къде сте яли, кои са вашите приятели и кои са приятелите на вашите приятели, каква музика предпочитате да слушате, кои магазини да посещавате и какво ли още не – планини от данни, които всеки от нас генерира и предоставя доброволно, а понякога и не съвсем. Но покрай скандала с Cambridge Analytica и Facebook, затягането на правилата за опазване на личните данни от европейските политици и по-сериозния поглед, обърнат към хилядите компании, желаещи да ви превърнат в ходещи банки от данни (или ходещи златни кюлчета, ако предпочитате), това диво преследване на монетизацията, все по-често минава на заден план и изоставяно. Разбира се, поне на пръв поглед. „Ние пазим вашата информация“ се превърна в лайтмотив, който вдъхва доверие и надеждност. И разбира се материална печалба.

Apple са известни с грижите, които полагат информацията на потребителите да остане тяхна собственост. По време на Worldwide Developer Conference (WWDC) 2019, редовната конференция на разработчиците на компанията, Apple представи нова защитена функционалност за вписване в приложения и сайтове, насочена към притежателите на AppleID акаунт, която е насочена към опазването на конфиденциалността на вашата лична информация, докато в същото време създава улеснение при регистрация и вписване в сайтове и приложения.

„Sign In with Apple представлява улеснение за вашите потребители да се вписват във вашите приложения и уебсайтове посредством тяхното Apple ID. Вместо да попълват форми, да удостоверяват имейл адреси и избират нови пароли, те могат да използват Sign In with Apple, за да си направят акаунт и да започнат да използват приложението ви веднага. Всички акаунти са защитени с двуфакторна автентикация за завишена сигурност, и Apple няма да следи активността на потребителя в сайта или приложението ви“, описват новата услуга компанията.

В интервю за CBS News, лично изпълнителният директор на Apple Тим Кук обяснява, че с този ход компанията не цели да взема надмощие в битката с Google и Facebook, които отдавна имат свои собствени решения за вход в сайтове и приложения днес (съответно Sign In with Google и Sign In with Facebook). Целта е допълнително обезпечаване на сигурността на личните данни на техните потребители. „Знаете ли, в никого не се целим (макар че при представянето на характеристиката биват дадени за пример именно бутоните на Facebook и Google – б.а.). Ние се фокусираме над потребителите. А те искат да получат възможността да преминават през множество ресурси в Мрежата без да са подложени на следене. Просто изкачваме защитите на поверителността на едно следващо равнище. И аз мисля, че това искане от страна на потребителите е нещо съвсем разумно“, обяснява Кук. А наред с вградената защита, потребителите могат да избегнат следенето допълнително. Ако не желаят услугата да ги следи по имейл адреса им, при регистрация, Apple генерира уникален адрес за конкретната услуга. Така потребителят може да избере да получава нотификации и предложения от услугата на този допълнителен адрес, а Apple ще пренасочи всички тези съобщения към истинската пощенска кутия на потребителя, до която собственика на услугата няма достъп.