Група учени от Каролинския университет (Швеция) стигнаха до извода, че някои витамини в излишък могат да доведат до патологии, включително до възникване на рак.

Проучването, публикувано в The Journal of Clinical Investigation (JCI), казва, че такава връзка може да бъде проследена с витамините С и Е и онкологията на дихателните органи, по-специално белите дробове.

Учените анализирали процеса на въздействие на антиоксидантите върху дихателните органи.

Въз основа на факта, че сред С и Е има голям брой молекули, които пречат на окислителните процеси в тялото, те стигнаха до разочароващото заключение.

Установено е, че в големи количества антиоксидантите могат да предизвикат увеличаване на броя на кръвоносните артерии. Това се отнася и за тумори, които се нуждаят и получават постоянно кръвоснабдяване.

В резултат на това туморите се хранят с наситена с кислород кръв и растат в такава благоприятна среда. Постепенно на същата почва се появяват метастази.

Експериментите с мишки, които изследователите проведоха, потвърдиха заключенията им. Колкото по-висока доза антиоксиданти получават гризачите, толкова по-големи и по-бързо растат туморите. В резултат на това експертите стигнаха до извода, че прекомерната консумация на витамини е вредна.