Материал на bTV Новините породи неочаквани реакции сред потребителите в социалните мрежи. На страницата във Фейсбук беше публикувана новината „Напиши есе, спечели къща” за 1,7 млн. канадски долара”.
 
В нея се разказва за жена от Канада, която организира конкурс за есе. Наградата е голяма къща на езерен бряг в Албърта, Канада, оценена за 1,7 млн. канадски долара. Идеята е собственичката, която е болна, да събере пари, а някой да се сдобие с красива къща за нищожна сума.
 
Внезапно, обаче, новината се превърна в социален експеримент и нагледно доказа теорията, че потребителите в социалните мрежи четат единствено заглавията на новините.


Много потребители написаха думата “есе” в коментарите с надеждата, че ще им бъде подарена къща.
 

 

 

 

 

 

 


 
Необичайните реакции бяха бързо забелязани и лавинообразно се разпространиха в социалните мрежи под формата на колажи и шеги. Заваляха стотици иронични коментари и шеги. А една издателска къща дори пусна промоция – с промокод „есе“ можете да си купите книга с процент намаление.
 
Ето и някои от най-цветистите коментари:
 
„Пиша есе и почвам да бегам, бате“
 
„Господ да прости българското образование, а някои старомодни още печелим конкурси с есета!“
 
„Писалката е по-силна от меча. Ето, заселихме Канада с есета! #ese“
 
„Пиши „есе“ и да си бегаме! Това не може да е истина!“
 
„Сега ще ви обясня разбираемо ефекта на Дънинг-Крюгер - това е когато си толкова тъп, че не можеш да разбереш, че си тъп! Сега разбрахте ли? #есе“.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 


Ала Вагнер решава да не продава дома си заради бавната икономика в Алберта, заради която продажбата би отнела прекалено много време. Тя решила, че най-подходящо би било къщата да отиде при някого, на когото ще носи вдъхновение и така дошла идеята за конкурса с есе.
 
Всеки участник трябва да заплати такса за участие от 25 канадски долара, след което да изпрати есе на тема “Защо местенето в тази къща би променило живота ви?”. Ограничението е 350 думи.