Учените са открили как известният холандски художник от 17-и век Рембранд е направил части от известната си творба от 1642 г. „Нощната стража“ толкова сияйна. Оказа се, че художникът е използвал специален пигмент, който досега не е бил открит в палитрата на Рембранд. Резултатите от изследването са публикувани в списанието Heritage Science.

Учени са провели ново изследване на картината на Рембранд "Нощната стража", чиято цел е да получат повече информация за прочутия шедьовър. Химиците открили, че художникът е използвал токсична тайна съставка при създаването на картината. Състои се от необичайна комбинация от цветове, включително оловно-калаени жълти и червено-оранжеви пигменти. Те са създадени с помощта на арсен и сяра.

Учените смятат, че Рембранд умишлено е смесил тези пигменти с други цветове, за да създаде златист оттенък в части от своята картина, пише ScienceAlert.

Преди няколко години учени анализираха друга картина на холандския художник и откриха пигмент, който не е бил виждан преди в палитрата на Рембранд. Това беше жълто до оранжево арсеново багрило, наречено изкуствен орпимент. Но златният пигмент в картината „Нощна стража“ е различен от него.

Нощна стража РембрандЦял екран
Учени са провели ново изследване на картината на Рембранд "Нощната стража" Снимка: Wikipedia

През 17-и век някои ярки пигменти са създадени чрез добавяне на допълнителен арсен или сяра към нагрят арсенов сулфид, като орпимент или реалгар. Оказа се, че част от боята, която художникът използва, за да нарисува картината „Нощна стража“ и да получи златист оттенък, е създадена от жълти, оранжеви и червени парареалгарни пигменти.

Изследователите са открили, че Рембранд е използвал малко количество яркооранжева боя, за да подчертае части от облеклото на някои от героите в картината със златисти нюанси. Учените смятат, че Рембранд или вече е купил два пигмента с арсенов сулфид в смесена форма, или ги е смесил сам. Първият вариант изглежда по-реалистичен на учените.

Учените вярват, че през 17-и век в Европа е имало по-голямо разнообразие от токсични пигменти, отколкото се е смятало някога.

Рембранд може да е бил първият, който е използвал токсични парареалгарни пигменти, или може да е бил един от многото художници от 17-и век, рисували по същия начин. Учените казват, че отговорът на този въпрос ще бъде даден от по-нататъшни изследвания на различни картини.

Превод: GlasNews