Казусът с неуловимия черен леопард продължава да вълнува страната в жарките юнски дни. Докато служители на реда, зооспециалисти и други експерти обикалят из гори и поля, за да намерят грациозния, но страшен хищник, той успя да заживее втори живот в социалните мрежи. 

„Шуменската пантера“ бързо влезе в „дигиталния народен фолклор“, като хиляди просто се забавляват, измисляйки хитроумни колажи с животното, с които да предизвикат усмивки или иронично да осмеят родната ни действителност.  Други намериха креативен подход да използват огромния интерес за своите маркетингови цели - по един забавен, хитър и ненатрапчив начин.

 Рекламисти, инфлуенсъри, собственици на малки бизнеси и други бързо-бързо видяха потенциала в набиращата огромна популярност история и не закъсняха и минута с това да генерират забавни мемета, включващи едрия хищник, които за часове събират огромен обхват и понякога хиляди реакции. Без дълъг брейнсторминг за идеи, без скъпи кампании и часове организация.

 В някои мемета леопардът рекламира кредити, в други черната котка е на козметични процедури, в трети е отскочила до железарията. Случката доведе и до хиляди лайкове в разнообразни страници, създаващи хумористично дигитално съдържание.

Адаптацията е тук

Случката показа и колко бързо навлизат новите дигитални технологии в живота ни. Повечето от изображенията, свързани с неуловимия леопард, са генерирани с програми за изкуствен интелект като ChatGPT, Midjourney, Grok и новия софтуер за създаване на видео на Google – Veo 3.

Политическият хумор застигна и тази тема. За часове се появиха колажи на грациозното животно с известни български политици, а някои политически и обществени казуси на настоящето ни не пощадиха и „Пумата от Шумен“.

Тя се появи, генерирана в гибли стил, да държи надпис „Не на еврото“, а в други колажи бе разхождана от друг беглец – прокурорският син от Перник. Народния хумор не пощади и политиците, които намеси в дигиталния хаос - в една картинка виждаме Борисов, прегърнал черния звяр, а в друга - Симеон Сакскоборготски, който предлага да я "залови за 800 дни".

Подобни „вайръл“ истории успяват да покажат как в модерни времена се преплитат технологиите, злободневните теми, общественото внимание и бизнес интересите.

„Всяко чудо за три дни“, може да си кажете. И ще сте прави – но след това ще се появи нов казус, който може би ще завладее Мрежата, използвайки обществените интереси и новите технологии, които сякаш приемаме все по-бързо и използваме все по-често – и за да се посмеем, и за да работим.

Вижте и други от колажите, свързани с черния беглец:

Показаха ВИДЕО на "шуменската пантера" като малка

Пантерата от Шумен – черната ирония на един народ в нервен срив

Шуменската пантера взриви Мрежата СНИМКИ

Шуменската пантера с хит в нейна чест. Сюжетът от сафари прерасна в чалга химн ВИДЕО

 

 

Кадри: Нищо лично, Класически шуменец, Да изхвърлим боклука и др. / Facebook