Хаштагът се превърна в феномен за маркиране в повечето, ако не във всички, социални медийни платформи.
Откъде дойде обаче този символ и как се превърна в ежедневен термин?
Ето 9 факта за хаштага, които не знаете:
Хаштагът е използван за първи път онлайн на 23 август 2007 г.
Крис Месина първо създава използването на хаштага, за да следи разговорите в Twitter. Той предлага концепцията на Twitter, но идеята не е приета. Така Месина започва да го използва независимо, за да види дали може да наложи тенденция. Все пак Twitter го приема и хаштагът става това, което е днес. Първият хаштаг на Месина е #barcamp.
Хаштагът се използва за означаване на число или паунд (lb)
„Хаштагът“ се свързва със знака „паунд“ в САЩ. Латинското наименование за килограми е „libra pondo“, а през 14-и век терминът става съкратен до lb. В края на 1800-те години на миналия век пишещата машина Blickensderfer модел 5 обяснява в ръководството си, че символът „#“ може да се използва за обозначаване на тегло на паунд, тъй като няма бутон lb.
Ръководството пише, че ако „#“ е поставено пред дума, това се отнася за число. Но ако „#“ е поставено след дума, това се отнася за теглото на килограм. Така е поставено началото на „#“, използвано за представяне на теглото и числата.
Не можете да патентовате хаштаг
Някои хора се чудят защо Месина не е патентовал хаштага, тъй като той може да бъде милионер. Отговорът е, че не може. Въпреки че той няма интерес да го прави, това не е възможно. Можете да патентовате само дизайн, изобретение, процес или машина.
Концепцията за хаштаг или самите хаштагове не попадат в никакви квалифициращи категории. Единственият начин да притежавате хаштаг е да бъде търговска марка.
Функция, наречена „hashflag“, беше въведена през 2010 г.
Twitter използва „hashflags“ покрай Световното първенство по футбол през 2010 г. в Южна Африка. Това беше временна функция по време на Световното първенство, но поради успеха си Twitter въведе отново хашфлаговете през 2014 г. за Световното първенство в Бразилия. Системата работи, като позволява на потребителите да туитват трибуквения код на държавата на 32-те конкурентни държави.
След като бъде въведено в хаштага, то ще бъде заменено със знамето на конкретната държава.
Хаштаговете са толкова популярни, че се появяват в нашата храна
През 2014 г. храната Bird's Eye създаде нова серия „маштаг“ - актуализирана вариация на известните им усмихнати лица, които смятаха, че ще привлекат поколението на социалните медии. Хрупкавите картофени форми включваха хаштаг и различни други символи, свързани със социалните медии.
Hashtag е в речника на Оксфорд
През юни 2014 г. думата „хаштаг“ беше добавена към речника на Оксфорд. Той е етикетиран в Оксфордския речник със следното описание: „Дума или фраза със символа # пред нея, използвана в уебсайтове и приложения на социалните медии, така че да можете да търсите всички съобщения с една и съща тема.“
#Thedress се превърна в много популярно явление в интернет през 2015 г.
На 26 февруари 2015 г. Кейтлин Макнийл публикува снимка на роклята в своя Tumblr и попита дали роклята е синя и черна или бяла и златиста след спор на сватбата на нейния приятел.
Публикацията стана сензация за една нощ и публикацията получава около 14 000 гледания в секунда. Световната дискусия започна да се появява в други социални медийни платформи, като Twitter, където хората започнват да използват хаштагове до изображението.
#blueandblack и #whiteandgold станаха начин да кажете как видяхте #роклята.
#TwitterBestFandom е туитван 60 055 339 пъти за 24 часа
На 17 март 2019 г. #TwitterBestFandom чупи световен рекорд за най-използвания хаштаг в Twitter за 24 часа. За 24 часа между 16 и 17 март #TwitterBestFandom е използван, за да позволи на широката публика да гласува на 14-ите годишни награди на Soompi.
Наградите на Soompi отбелязват най-доброто в корейската телевизия, музика и развлечения. Феновете са поканени да гласуват с помощта на хаштага заедно с любимата си игра.
Най-използваният хаштаг за 2021 г. в Instagram е #love
2021 е годината, в която светът започна да се връща към нормалното. Въпреки че има популярни хaштагове, свързани със световни събития, най-използваният хaштаг на годината е #love.
#Love се използва за показване на любов към приятели, семейство, колеги, индустрии и бизнеси, за които ни е грижа. Може би това показва, че без значение какво се случва в света, всичко, от което се нуждаем, е #love, за да се справим.
Прочетете още
- 19:00 "На пешеходна пътека се спира, глупако!" – възмущение след инцидент във Варна
- 22:00 Виене от самота на Вълчата луна: как ще повлияе Пълнолунието в Рак и Лъв на 14 януари
- 21:00 „Така изглежда адът": мъж умря за три минути и описа какво е видял в "оня" свят
- 20:00 Знаменитостите, които загубиха домовете си при пожарите в Лос Анджелис