Безспорен факт е, че най-често срещаното по пътищата е дясното движение, но знаехте ли, че цели 34% от населението използват лявото?
Много от вас знаят, че във Великобритания и Австралия движението е именно ляво, а знаете ли къде още такова и защо?
Сега ще обясним защо има такова разделение.
Ако се върнем в миналото, тогава трафикът е бил организиран наобратно. Най-често срещаната посока на движение е била лявостранната. Ярък пример за това е Римската империя като доказателство историците използват древни ръкописи, антични изображения.
Има популярна хипотеза, че подобна система е била използвана за сигурност. Всъщност за повечето от десничарите, срещнали непознат човек на пътя, е много по-лесно да извадят оръжието в случай на нужда и опасност. Така древните римляни винаги са били готови да отговорят на удара и да участват в битката. Постепенно лявото движение започва да се разпространява в съседни страни.
След разпадането на Римската империя голяма част от Европа е използвала десния трафик. Едва през 1776 г. във Великобритания правилата за движение са приети и официално закрепени. Трафикът по пътищата е бил строго регулиран. Тук те запазили движението вляво, което е валидно и в наши дни.
сториците не могат да дадат точен отговор защо точно британците са запазили предишния порядък. Мнозина твърдят, че политиката е била причината, един вид Великобритания искала да се отдели от останалата част на Европа поради конфронтация, пише pochivka.blitz.bg.
Покрай Великобритания, редът на движение от лявата страна преминал към всичките й колонии и съюзни държави. Те включват Индия, Пакистан, Австралия. В други европейски страни строгото законодателство е въведено по време на управлението на Наполеон, който установява трафик от дясната страна в почти всички европейски страни, като се започне от Франция.
САЩ също тръгват срещу Великобритания, поради политическа конфронтация и заради това американците приемат регламентите на френските съюзници и създават дясно движение. Що се отнася до Русия, движението от дясната страна било уредено много по-рано от европейските държави, през 1756 г. по време на управлението на Елизабета. Оттогава характеристиките на пътя не са се променяли.