Компаниите наемат и уволняват поколението Z по-бързо от всякога. Бързото уволнение на Gen Z в множество компании не е изненадващо, тъй като работодателите последните няколко години "се оплакваха", че с тази конкретна група служители е трудно да се работи, но мащабът, в който това се случва, не създава добър прецедент за бъдеще на трудовия пазар. 

Масовото уволнение на Gen Z беше разкрито в скорошно проучване, което показа, че шест от десет работодатели вече са уволнили завършили университет Gen Z, които са били наети тази година. Един на всеки седем от тези работодатели също така твърди, че ще се въздържат от наемане на подобни наскоро завършили колеж и през следващата година. 

Според проучване на Intelligent, 75% от компаниите съобщават, че някои или всички наскоро завършили колеж, които са наели тази година, са незадоволителни. Компаниите бързо уволняват тези работници от Gen Z поколението, защото смятат, че тези служители са „неподготвени за работната сила, не могат да се справят с натоварването и са непрофесионални“. Тези оплаквания бяха повдигнати срещу групата през последните няколко години, но досега мениджърите успяха да заобиколят проблема, вместо да елиминират работниците.

Твърди се, че основната причина за бързото уволнение на Gen Z в компаниите е липсата на мотивация сред служителите – 50% от анкетираните посочват това като основна причина. Другите фактори включват липса на професионализъм, лоши организационни умения, лоши комуникационни умения, предизвикателства при приемането на обратна връзка, липса на подходящ трудов опит и лоши умения за решаване на проблеми. 

Липсата на технически умения, лошото културно приспособяване и трудностите при работа в екип бяха някои от по-малко цитираните причини в списъка. Освен това 79% от работодателите твърдят, че са наредили на тези служители да "стегнат", като последен шанс преди да ги уволнят, но 60% от тях признават, че в крайна сметка са ги уволнили.

Може да е естествено новите работници да се борят с адаптирането към работната сила. Отвъд границите и през поколенията, работниците винаги са трябвало да се сблъскват с кривата на учене, докато преминават от образователната сфера към работната сфера. Запознаването с работната среда може да се стори предизвикателство в началото, но с практиката повечето служители успяват да се слеят ефективно с работната среда. 

Шокиращо е да чуем, че служителите се борят да се впишат в такава степен, че уволнението на тези Gen Z е единствената опция, която им остава. Мениджърите по наемане на работа съобщиха, че много от тях имат право и лесно се обиждат, което може да е вярно, но може също да е резултат от поколението работници, които говорят открито за своите предпочитания, вместо мълчаливо да се борят за тях. Така или иначе, изглежда има ясно разделение между служители и служители.

Това поколение работници също са обвинени в непрофесионално поведение от неподходящо облекло до късно идване на работа. 

Служителите от Gen Z наистина ли са недостатъчно подготвени да бъдат работна сила? Някои обвиняват собствените си нагласи, докато други обвиняват образователната система. Истината е, че тези служители трябва да поемат отговорността за собствената си подготовка за да бъдат работната сила и да развият меките умения и квалификации, необходими, за да вършат добре работата си.

Превод: GlasNews