Не е тайна, че примата на българската естрада Лили Иванова е един от най-дейните и работещи музиканти у нас от десетилетия насам.
Германската й прецизност и неуморното обикаляне по турнета в страната се монетизира и в повишаващите се ежегодни приходи на двете й еднолични фирми, чрез които упражнява дейност.
Само за миналата година изпълнителката на "Ветрове" има приходи от завидните 1 772 000 лв, което в сравнение с 2017 г. е с 622 000 лв повече.
И това само в по-новата й фирма, регистрирана през 2010 г, която е с предмет "музикално-творческа, звукозаписна, композиторска, импресарска, продуцентска дейност". Разбира се, тези цифри звучат колосално, но трябва да се има предвид, че артист от такъв ранг има и огромни разходи.
Проверка на "Монитор" показва, че само за външни услуги през 2018 г. тя е дала 724 000 лв, за заплати се е разплатила с 34 000 лв. Звездният й статут се поддържа и от добрата реклама, за която е отделила 25 000 лв.
В крайна сметка печалбата й е далеч от сумата на огромния приход и е на стойност 862 000 лв. Но това е почти двойно от предходните 12 месеца, когато е успяла да изкара чисто 482 000 лв.
За разлика от постоянните слухове за несметните й богатства, официално тази фирма на Лили притежава сгради на стойност 175 000 лв., техника за 28 000 лв, а в акции и дялове има 299 000 лв. В банкови сметки пък пази малко над половин милион лева.
Равносметката е, че звездата може да се похвали с най-силната си финансова година. Певицата управлява още една – по-малка и доста по-стара фирма - от 1992 г., която за 2018 г. има нетни приходи от 89 000 лв.
Музикантът, който се доближава най-много до финансовия успех на примата, е Влади Ампов-Графа.
В съдружие с дългогодишния си бизнес партньор Магдалена Сотирова управляват две фирми – „Монте мюзик“ и „Монте пъблишинг“, а еднолично той ръководи „Монте Продъкшън“. Тя е и най-малката от трите фирми, като за 2018-а има приход от 22 000 лв, същия като за предходната година и печалба от 7000 лв, с 2000 лв повече от 2017-а.
„Монте Мюзик“, тоест лейбъла на Графа, е най-оборотното му бизнесначинание, като в почти всяка от последните пет години отчита приходи от над 1 милион лева.
Музикантът от години неуморно обикаля страната и прави концерти в големи и малки градове, продуцира нови артисти, част от които станаха много успешни като Михаела Филева, пише музика и текстове, и всичко това е донесло на него и партньора му приходи от 1 402 000 за 2018 г., За 2017-а, когато беше грандиозният му концерт в зала „Арена Армеец“, е изработил 1 713 000 лв.
Немалка част от тези пари са от патенти и лицензи, като за миналата година са близо 200 000 лв. Големите продукции, с които пътува и разпъва във всеки град, десетките песни, които излизат с негова помощ всяка година обаче водят и до огромни разходи, за да може на финала със Сотирова да ударят чертата и да сметнат че печалбата им за 2018-а е била 121 000 лв.
Другата им фирма – „Монте пъблишинг“, е чисто нова, основана миналата година и целта й е да „менажира и управлява“ права върху интелектуалната собственост.
До колегите си от музикалния бранш достойно застава и един театрал - директорът на Сатиричния театър Калин Сърменов, който през 2008 г. основава Студио „Златен век“. То се занимава със създаване и реализиране на всички видове аудио-визуални проекти: тв реклами, 3D и 2D анимационни проекти, Motion Design, музикални видеоклипове, корпоративни филми, документални и игрални филми.
През 2015 г. популярният като Милото от „Седем часа разлика“ актьор прехвърля собствеността на съпругата си. Прави и други промени, като Студио „Златен век“ вече е дружество Уай Би Ен София. Само за миналата година то е имало нетни приходи от продажби в размер на 1 040 000 лв. - забележимо по-малки от предходните години (през 2017 г. – 1 183 00, 2016 г. – 1 465 000, 2015 г. – 1 725 000).
След изваждането на разходите, дружеството има средно около 200 000 лв. годишно чиста печалба, като в момента за него работят около 18 души със средна заплата от 2500 лв.
В рап средите очаквано успешен е Криско и неговият лейбъл Адамант в който той държи 40%, а двамата му съдружници Де Н Ка и Кирил Станиславов Киров са с по 30%, като последния е и управител.
Кристиян Талев е инкасирал приходи от продажби на стойност 622 000 лв, от който чистата печалба на лейбъла му е 32 000 лв, но все пак я дели с двама съдружници. Дали другият му бизнес – вафлите, върви или не, няма как да знаем, но рапърът е излязъл от фирмата ФТЦ Фуудс още през 2016-а, само година след като я основава с двама партньори.
Оказва се, че и в джаза има хляб, или поне за Белослава, но той се заработва на друг, а не на музикалния фронт. Нежният глас е доста успешен хотелиер, като върти 4 фирми в различни съдружия – три от които се занимават с туризъм, ресторантьорство и отдих, и само една с музикалните й страсти.
Най-голямата Белослава държи наравно със своя партньорка и е инкасирала приходи за 2018-а от 462 000 лв, или с 49 000 лв по-високи от предходната година, а чистата й печалба е 53 000 лв. Също толкова успешна е и фирмата й със съпруга й, която носи името на семейния им хотел в Лозенец – „Виларте“. Съществува от 2007-г, като в последните две години отчита нетни приходи от 346 000 и 347 000 лв. 70% от тях са от дейности на питейни заведения или във финикийски знаци това е 224 000 лв, а 30% - от хотелиерска дейност, или 122 000. В крайна сметка обаче печалбата в края на годината е била 25 000 лв, а за реклама е изхарчила 12 000 лв. Като актив на „Виларте“ са вписани земи и сгради на стойност 290 000 лв.
Едноличната й фирма, която също се занимава с хотелиерство, е със значително по-малък приход за миналата година - 24 000 лв и печалба от едва 9 000 лв. На този фон от музиката си Белослава може да се похвали с чиста печалба едва 5000 лв за 2018-а от фирмата си „Блубубу“, през която преминават тези нейни ангажименти. Приходите й са 27 000 лв. за миналата година, но като всички свои колеги има големи разходи, които не вкарват в джоба и кой знае какви колосални суми.