По-старите автомобили често са изложени на риск от прегряване на силовия агрегат, особено при движение в задръствания в топлия сезон. Охладителната система играе ключова роля за поддържането на оптимални температури, но понякога дори и най-надеждните машини не успяват да се справят. Експертите от NJCar посочват причините за евентуално „изкипяване“ на двигателя, както и как то може да бъде избегнато.

Последствията от прегряване на мотора са изключително сериозни и пряко влияят на неговата работа и издръжливост. Причините за превишаване на работната температура на двигателя са различни - от качеството на антифриза до състоянието на частите на охладителната система. Охлаждаща течност, температурни сензори, вентилатори, термостати, помпи, радиатори и дори двигателно масло - всички тези компоненти играят роля в осигуряването на оптимални температурни условия за работата на двигателя с вътрешно горене.

Много шофьори са се сблъскали с проблем, когато вентилаторът откаже да работи в заради дефектен бушон или сензор за температура на двигателя. Решение - ако има проблем със сензора, можете временно да свържете кабелите, така че вентилаторът да охлажда постоянно, поддържайки температурата на двигателя.

Също така трябва да се знае, че след зимните студове старите гумени тръби стават крехки и податливи на пукнатини, което може да доведе до изтичане на антифриз в охладителната система. Често срещана причина са износените скоби и уплътнения, които също могат да доведат до този проблем.

Мръсен термостат, задръстен със стари отлагания, също може да се повреди в най-критичния момент. Ако той не се отвори и затвори навреме, циркулацията на охлаждащата течност се нарушава, което може да доведе до сериозни проблеми, включително прегряване на двигателя.

Запушеният радиатор е често срещан проблем, който става особено проблемен през топлите месеци. Мръсотията, прахът и насекомите могат да се превърнат в истинска пречка за нормалния топлообмен, което води до прегряване на двигателя. За да избегнете подобни неприятности, радиаторът трябва да се почиства поне веднъж на две години, за да може да изпълнява функциите си нормално, пише automedia.

Друг важен аспект е качеството на антифриза и неговия състав. Често можете да срещнете фалшификати, които при повишени температури започват да образуват утайка директно в охладителната система, което води до нейното запушване и неизправности. За да избегнете подобни проблеми, най-добре е да купувате антифриз в надеждни магазини и да следите нивото му, като го подменяте редовно, поне веднъж годишно. Моторното масло също играе голяма роля в процеса на охлаждане на двигателя, така че ниското му ниво може лесно да доведе до прегряване на двигателя с вътрешно горене.