Volkswagen планира да намали CO2 отпечатъка на своя автопарк в Европа с 40 процента до 2030 г., като все повече се фокусира върху електрическите превозни средства. Като допълнителна алтернатива обаче германският автогигант вече официално одобрява модели с последно поколение дизелови двигатели за използване с т.нар. парафинови горива.
Парафиновите горива са течни горива, които могат да се използват като пряк заместител на дизела, като отделят по-малко NOx (азотни оксиди) и твърди частици, които са вредни за здравето.

Тези новоразработени дизелови двигатели, съдържащи биогорива, осигуряват значителни икономии на вредни емисии CO2 от 70-95 процента в сравнение с конвенционалните дизелови горива. Всички модели на Volkswagen с 4-цилиндрови дизелови двигатели (TDI), доставени от края на юни тази година (CW 25/21), са одобрени за използване с парафинови дизелови горива в съответствие с европейския стандарт EN 15940.

 
"Използвайки екологично чисти горива в одобрени модели на Volkswagen, ние даваме възможност на клиентите в цяла Европа да намалят значително своите емисии на CO2, веднага щом горивото е налично на местно ниво. Например, използването на парафинови горива е разумна допълнителна опция, особено за компании със смесен автопарк, състоящ се от модели с електрически и конвенционални задвижвания", обяснява проф. Томас Гарбе, ръководител на отдела за бензиново и дизелово гориво във Volkswagen.

Правителството на САЩ реши за покупките на коли с двигатели с вътрешно горене

Има широка гама от различни парафинови горива. Има такива, които са произведени от биологични остатъци и отпадъчни материали като HVO (хидротретирано растително масло), например. Тези растителни масла се превръщат във въглеводороди чрез реакция с водород и могат да се добавят към дизелово гориво във всякакво количество. Те обаче могат да се използват и на 100 процента като гориво. Растителни масла като рапично масло също могат да се използват за производството на HVO, но максимална полза за околната среда се постига чрез използване на биологични остатъци и отпадъчни материали като използвано хранително масло, дървени стърготини и др.

Биогорива като HVO вече се предлагат на пазара, и е вероятно техният дял да нарасне до 20 до 30 процента на европейския енергиен пазар за автомобилен транспорт през следващите десет години.

Спират продажбата на превозни средства с двигатели с вътрешно горене до 2040 г.

Освен това в бъдеще ще има така наречените електронни горива като PtL (Power-to-Liquid). Те се произвеждат от регенеративни източници с помощта на CO2 и електричество. XtL или X-to-Liquid, GtL и PtL използват възможността първоначално да произвеждат синтетично гориво от различни суровини и след това да го преобразуват в стандартно хармонизирано дизелово гориво, използвайки процеса на Фишер-Тропш.

До 2030 г. германският производител планира да увеличи делът на изцяло електрическите автомобили, продавани в Европа до над 70 процента пище "24 часа". Успоредно с това, парк от двигатели с вътрешно горене ще бъде систематично доразвиван за намаляване на емисиите на CO2 и повишаване на ефективността. Компанията иска да бъде напълно климатично неутрална до 2050 г. По пътя към нулата целта на Volkswagen за 2030 г. е да намали емисиите от превозни средства в Европа с 40 процента в сравнение с 2018 г., което означава, че всяко превозно средство на Volkswagen тогава ще отделя средно 17 тона по-малко CO2 през целия жизнен цикъл.