Мястото им вече заемат иновации, които улесняват шофирането

Трудно е да следят всички иновации, които се появяват в автомобилите. Понякога това са истински технологични пробиви, като автоматичната аварийна спирачна система например. Или технология, продиктувана от законови изисквания. А понякога тези промени отразяват тенденциите в електронното оборудване. Ярък пример е изчезването на касетофона, който отстъпи място на мултимедийните системи.



Често такива иновации се появяват без излишна публичност, но по някакъв начин това става мното бързо и често тези основни промени могат да се видят чак при покупката на нов автомобил. Ето някои автомобилни технологии, които скоро напълно ще заменят съществуващите.

На мода: Безключов достъп и стартиране на двигателя



Тази функция позволява на водачите да влязат в колата и да стартират двигателя, без да вадят ключа от джоба си. Функцията все още не е съвършена и постоянно се доработва. Въпреки това е много удобна, а технологията навлиза във все повече модели.

В миналото отива: ключът за стартиране на двигателя

"Изчезването" на ключа за стартиране на двигателя е очевиден - през 2008 г. тази технология беше стандартна за 89% от новите автомобили. Десет години по-късно са останали само 38%.

На мода: Старт-стоп система



Старт-стоп системата е технология, предназначена за автоматично изключване и рестартиране двигателя на автомобила, като намалява продължителността на работа на двигателя на празен ход. Целта й е да пести гориво, да намалява вредните емисии и шума.

В миналото отива: Двигателят без старт-стор система

Тракането на двигателя, работещ на празен ход, скоро няма да може да радва любителите на този звук. Ако през 2008 г. само 3% от новите автомобили бяха снабдени с двигатели със старт-стоп система, през 2018 г. те вече са 40%.

На мода: двигател с турбокомпресор



Турбокомпресорите позволяват на производителите да създава двигатели с по-голяма мощност, без да увеличават оборотите и подобрен разход на гориво. Първоначално такива двигатели бяха създавани най-вече за корабите. След това технологията беше адаптирана за автомобилите, а първи ги получиха спортните коли. Преди 10 г. само 10% от новите автомобили бяха с такива двигатели, а през 2018 г. те вече са 45%.

В миналото отива: Атмосферният двигател


Според повечето автомобилни експерти, бъдещето в индустрията принадлежи на елекрическите двигатели и ДВГ с турбокомпресор.

На мода: Ксенонови и LED фарове



Днес почти всички са запознати с предимствата на ксеноновите и светодиодните фарове, а битката е именно между тях, оставяйки в историята халогенните фарове. През 2008 г. само 24% от новите автомобили бяха оборудвани с ксенонови или LED фарове, а 10 години по-късно - 51%.

В миналото отиват: Халогенните фарове

Те доминираха в автомобилното производство десетки години, но явно технологията вече остарява и се заменя от нова.

На мода: Цифров приборен панел




Съвременният цифров панел е истинският мозък на автомобила, способен да отговаря за стотици функции. Той е естетичесен, универсален и осигурява невероятен комфорт.

В миналото отива: Анологовият приборен панел

Той е примитивен и заемат твърде много място, като се има предвид, че всеки аналогов датчик изпълнява само една функция.

На мода: Електромеханична ръчна спирачка




При закупуване на нова кола, човек може да се сблъска с факта, че в салона няма лост за ръчна спирачка. Сега в много нови автомобили той е заменен от кръгъл бутон, който предава сигнал на спирачката по електронен път. Много удобен и ефективен вариант.

В миналото отива: Лостът за ръчната спирачка

Благодарение на електронната ръчна спирачка, производителите не само увеличиха полезното пространство между предните седалки, но и се отърваха от всички жила и кабели, които свързваха "обикновената" ръчна спирачка в салона със спирачните механизми, разположени на задните колела.