През 2050 година нивата на CO2 трябва да бъдат намалени да нула, а забраната на стандартните мотори влиза в сила още от 2035 година.

Според Парижкото споразумение за околната среда, обаче,  почти всички държави трябва да съкратят вредните емисии в транспортния сектор до нула.

Отказът от автомобили с двигатели с вътрешно горене обаче изглежда абсолютно невъзможен, като това се обуславя не само от климата, но и от инфраструктурата, а също така и интереса на хората.

Зелена революция: Европейска страна забрани колите на бензин и дизел!

"Да, автомобилите ще станат напълно електрически, но не всички. Например, тежките камиони ще използват горивни клетки и двигатели, работещи на водород. Що се касае до нивата на азотни оксиди и сажди, те ще бъдат значително намалени. Дизеловите двигатели отдава вече са оборудвани с филтри за твърди частици. Освен това, системите за рециркуляция и обработване на отработените газове значително се подобрени, а бензиновите мотори отделят все по-малко азотни окиси, които може да бъдат спрени с помощта на филтри", пише в свой анализ производителят на автомобилно оборудване Bosch.

Пълна забрана на бензин и дизел. Къде по света не може да ги карате? Вижте!

Експертите от компанията смятат, че използването на филтри за твърди частици ще позволи нивата на вредни емисии да бъдат намалени дори под от законодателството допустимите граници.

За целта обаче е нужен системен подход, в който основна роля ще играе оптимизацията на процеса на изгаряне и по-ефективна обработка на отделените газове. Едновременно с това трябва да бъдат подобрени системите за впръскване на гориво, да бъдат оптимизирани системите за охлаждане и за подгряване на катализаторите, пише Аутомедия.

Обявиха кога спират продажбата на тирове на бензин и дизел в Европа

"Намаляването на нивата на емисии СО2 може да бъде постигнато и с помощта на синтетични видове горива. В наши дни много производители разработват биогорива, като не е нужно двигателите да бъдат преработвани, за да работят с тях", смятат в Bosch.

Според експертите на компанията, не всички автомобили ще станат електрически, а по-скоро необходимите на огромен брой хора по света двигатели с вътрешно горене ще се превърнат в напълно чисти агрегати.