В София ще бъде следено с видеокамери дали колите имат право да влизат в зона, определена като нискоемисионна.

Столичната община е определила район, в който ще се ограничава движението на автомобили, които замърсяват, обяви пред БНР заместник-председателят на транспортната комисия в Столичния общински съвет Зафир Зарков.

Купени са и камери, които ще контролират автомобилите, преминаващи през нискоемисионната зона.

"Има 180 камери, разположени в ринг на центъра на града. Едната зона, която всъщност е концентрирана около, така да се каже, сърцето на града, е градският център. И естествено за в бъдеще коментираме и разработваме и втора - по-широка зона, която ще обхване съответно по-голяма част от широкия център", посочи той.

Вече знаете, че от 12 юли при извършването на годишен технически преглед на автомобила на предното стъкло ще се поставя екостикер, в който ще има вграден чип.

Новите екостикери – с чип и антенка. Не навсякъде обаче ще ги има. Защо?

В него ще се съдържа информация за нивата на замърсяване от всеки автомобил, данните за него и резултатите от прегледа.

В седмицата преди 12 юли всички пунктове в страната ще бъдат оборудвани с новия образец стикери и с необходимите устройства, с които ще се записва информацията на чиповете, обясни изпълнителният директор на ИА "Автомобилна администрация" Бойко Рановски.

Той допълни, че в електронния чип ще бъде поместена цялата информация за самия автомобил - марка, модел, регистрационен номер, шаси и километраж:

"Прави се организация. Пунктовете ще бъдат оборудвани с необходимите технически средства, с които ще записват информацията върху чипа, който е вграден в новия стикер за техническа изправност, и ще бъдат осигурени необходимите бланки, за да може от 12 юли да започне безпроблемно работа на пунктовете и да не причиним сътресения в тази дейност с годишните технически прегледи", посочи Рановски.

Екостикерът ще има пет категории, като най-високата - пета група, ще включва електрически и хибридни автомобили, които не замърсяват околната среда. Останалите ще бъдат групирани от "четвърта" до "първа" категория в зависимост от датата на първа регистрация, определения от производителя екостандарт и измерванията по време на техническия преглед.