С измененията в действащите наредби, които  въвеждат екостикер за автомобилите, се цели да се повиши качеството на извършваните периодични технически прегледи за изправността на транспортните средства и да се преодолеят нерегламентираните практики, извършвани в част от контролните пунктове. Това заяви служебният министър на транспорта Георги Тодоров в отговор на депутатски отговор в рамките на петъчния парламентарен контрол.

По думите му съществуващите системи за видеонаблюдение могат да се използват за контрол след въвеждане на забрани за влизане на определена категория МПС. Въпреки това обаче трябва да се отчете, че при лоши метерологични условия и замърсени номера на автомобилите – качеството на контрола се занижава. Спънка създават и задръстванията в големите градове, тъй като номерата на превозните средства не са видими.

Отсега ни прибират парите – 20 лeвчета за чип. Еко сме, ама от догодина!

Според него новият знак с чип ще позволи в експериментални условия дадено МПС да бъде идентифицирано от 14 метра разстояние при скорост от 140 км в час.

Данните от чипа могат да бъдат използвани и от контролните органи, което ще позволи автоматизиране на административната дейност и намаляване времето за обработка. Друг основен проблем, който ще бъде решен, е удостоверяването, че даден автомобил е именно МПС-то, което подлежи на технически преглед, пише "Монитор".

Тодоров бе категоричен, че е невъзможно да се разчита единствено на системите за видеонаблюдение, имайки предвид, че годишно се извършват около 2 млн. прегледа. 

''Именно поради тази причина се въвежда знакът с чип. Прегледът започва едва след прочитането му, а при опит да бъде свален се нарушава целостта му и той става нечетим'', поясни той, като допълни, че на техническите пунктове ще се достави безплатно оборудване. Те обаче ще се наложи сами да поемат цената на заявените документи за технически преглед - 3,30 лв. без ДДС. 

Новите екостикери – с чип и антенка. Не навсякъде обаче ще ги има. Защо?