Двигателят има определен ресурс. По правило производителите не посочват конкретен пробег на двигателя, като тази информация най-често се получава от собствениците на подобни автомобили. И когато ресурсът на мотора приключи, шофьорът започва да се сблъсква с различни проблеми. Те водят до критично износване на агрегата и се стига до основен ремонт.

Затова е много важно да се определи момента на критичното износване, за да не се навреди на други основни компоненти и системи на автомобила. Разпознаването на признаците на „умиращия“ двигател позволя на собственика да вземе и много важно решение – дали си заслужава да се прави ремонт или е по-добре да се инвестира в друго превозно средство.

Масло във всмукателния тракт и въздушния филтър
Ако масло от двигателя проникне в корпуса на дроселната клапа или във въздушния филтър, основният ремонт вече е неизбежен. Подобен дефект показва, че между буталото и цилиндъра има значителни пролуки, поради което в картера се образува повишено налягане. Газовете, заедно с моторното масло, започват да навлизат във всмукателния колектор. Наличието на масло може да се определи чрез отстраняване на горната тръба на системата за рециркулация на отработените газове.

Изпускане на дим
Цветът на отработените газове е фактор, който може да разкаже много за състоянието на силовия агрегат. Ако от ауспуха излиза дебела и плътна пара, това може да означава повреда на уплътнението на главата на цилиндъра. По правило такава неизправност е придружена от кипене на охлаждащата течност и прегряване на двигателя. Ако не обърнете внимание на този проблем навреме, двигателят ще излезе от строя и ще се наложи основен ремонт. 

Ако от изпускателната тръба излиза синкав или черен дим, това означава, че маслото е влязло в горивната камера. Основната причина за този дефект е износването на уплътненията на стеблото на клапана, което ще изисква подмяна с нови елементи. За да се определи тази повреда, двигателят трябва да бъде напълно разглобен и главата на цилиндъра да бъде отстранена.

Шум от двигателя
По време на работа силовият трябва да издава звук. Но ако към него се добави страничен шум, това вече е причина да бъдете предпазливи и да проверите. Опитен шофьор и професионалист ще може да определи износване на коляновия вал, необходимост от регулиране на клапаните или нужда от основен ремонт. Във всеки случай, най-добре е да поверите това с диагностика в сервиза, където проблемът ще бъде открит много по-лесно.

Проблемно стартиране на двигателя
Ако двигателят има проблеми със стартирането, това също може да означава сериозен дефект. Можем да става дума за износени свещи или за недостатъчно налягане в някои от цилиндрите. В този случай ще е необходима и пълна диагностика, която ще ви позволи да установите конкретна неизправност и да изчислите разходите за ремонт.

Намаляване на мощността
Ако вашият автомобил показва увеличен разход на гориво, намалена динамика или спаднала мощност, това са сериозни признаци на проблем, пише Аутомедия. Такъв мотор неизбежно ще изисква сериозни инвестиции и основен ремонт. Затова и се препоръчва при покупка да се избягват автомобили с намалена мощност, защото те съвсем скоро ще излязат от строя и ще донесат допълнителни разходи на собственика