В края на октомври в кралската опера в Лондон Land Rover представи официално петото поколение най-луксозния си модел Range Rover.

Само няколко седмици по-късно официалният вносител на марката за България – "Мото-Пфое", представи у нас предпремиерно емблематичния британски всъдеход, съчетаващ спокоен комфорт и стабилност с неудържима проходимост, който не случайно носи прозвището "Императора".

Той обещава да бъде сред бестселърите на пазара, тъй като само за месец са сключили 47 сделки, преди клиентите да видят автомобила, с което квотата на модела у нас е почти изчерпана.

Новият Range Rover се характеризира с изумително модерно излъчване и естетическа грация, технологично усъвършенстване и постоянна свързаност. Новият Range Rover се предлага в два варианта на междуосието - стандартно и удължено, но за първи път в историята на модела ще има и вариант със 7 места в салона, само за дългата база.

Стандартните нива на оборудване са три - SE, HSE и Autobiography, но преди тях на пазара ще се появи специална серия First Edition. Цените на новия Range Rover започват от 240 040 лева за ниво SE и достигат 338 020 лева за специална серия First Edition с удължена база.

Новият Range Rover носи отличителните характеристики на предшествениците си със снижаващ се покрив, масивна профилна линия и по-ниски, издигащи се прагове. Характерният къс преден надвес, внушителната предна част, изправеното предно стъкло и масивната задна част, която се стеснява нагоре, са ключови елементи при създаването на пропорциите на всеки Range Rover и допринасят за уникалното му присъствие.

Тапицерията в салона на новия Range Rover включва текстил от вълнена смес, който ще се предлага като опция за интериор без кожа.

"Императора" предлага интуитивен гласов контрол с естествени команди, което позволява на клиентите да управляват всички функции за информационно-развлекателни услуги и избор на музикални записи, навигация или телефонни контакти, като държат ръцете си на волана и не свалят погледа си на пътя.

Новият Range Rover ще се предлага с 3,0-литров 6-цилиндров турбодизелов двигател с избор от мощност между 249, 300 и 350 к.с. Луксозният SUV е наличен и с 3,0-литров 6-цилиндров турбобензинов агрегат с мощност 400 к.с. Най-мощният вариант на задвижване е с 4,4-литровия V-образен 8-цилиндров бензинов турбомотор с мощност от 530 к.с. и максимален въртящ момент от 750 Нм.

Всички двигатели са съчетани с 8-степенна автоматична скоростна кутия. От началото на 2022 година "Императора" ще се предлага и в Plug-in хибридни варианти с мощност 440 к.с. и 510 к.с. Тези екологични модели ще разполагат с автономен пробег в изцяло електрически режим от 100 км по WLTP с емисии на CO2 под 30 г/км.