Работата на хидромеханичните трансмисии е свързана с малко допълнителни трудности, но един от сравнително често срещаните проблеми, особено при по-старите "автоматици", е прегряването. Най-често този проблем се усеща през лятото, въпреки че има много шофьори, които се сблъскват с него и извън този сезон.

Прегряването на автоматичната скоростна кутия ускорява износването на всички движещи се елементи в нея и води до "преждевременната ѝ смърт". Ето и няколко прости съвета, за това, как да се предпазите от него.

1. Допълнителна защита под двигателя

Редица автомобилисти особено на коли с повишена проходимост решават да инсталират допълнителна защита под захранващия блок на автомобила. Проблемът е, че подобни нестандартни устройства сериозно пречат на въздушния поток. Това от своя страна води до повишаване на температурата в двигателното отделение, което води до прегряване на двигателя и скоростната кутия. През зимата този проблем няма как да възникне, но през всички останали сезони подобна комбинация от обстоятелства е доста честа причина за прегряване.

2. Не прекалявайте с превключването

Без реална нужда не пипайте лоста. Ненужното превключване само ускорява износването на автоматичната скоростна кутия. Този проблем е особено актуален за жителите на големите градове, които често се оказват в задръствания. Всяка промяна в режима е допълнително натоварване и повишаване на температурата в автоматичната скоростна кутия. Задръстването не се движи ли по-бързо от 30 км/ч? Има смисъл единствено да превключите на "P" или на най-ниска позиция, но за това - ще обясним по-надолу.

3. Фиксиране на най-ниската предавка

Друг важен съвет за тези, които често попадат в задръствания, е да включите най-ниската предавка. По-добре е вариаторът да постави първата виртуална предавка в такива условия. В този режим кутията няма да скача на по-високи предавки с краткотрайно превишаване на скоростта с 10-15 км / ч. Това не само предпазва от прегряване в най-ненужния момент, но и спестява ресурса на съединители и клапани.

4. Използвайте паркинг (P)

Не на последно място - не забравяйте за възможността да поставите колата в режим "паркиране". Ако има реален риск от прегряване на автоматичната скоростна кутия, тогава преместването на селектора в положение "P" не е лоша идея. Това важи особено за дългите светофари (над 2 минути) и задръстванията.

5. Оставете системата start-stop да работи

Всеки шофьор, управляващ кола с автоматична скоростна кутия и със т.нар. "старт-стоп система", поне е чувал, че режимът "старт-стоп" претоварва акумулатора и стартера, пише Automedia.bg.  Ето защо шофьорите по правило не харесват тази функция. Въпреки това "старт-стоп системата" е в състояние да предпази трансмисията от прегряване. Защо? Защото неработещ двигател не генерира топлина!