В опит да намерят подходяща кола, много хора се насочват към вторичния пазар. Изборът там е огромен, но има много проблемни екземпляри - лесно е например да се натъкнете на кола с изгнила до дупки каросерия. Има обаче и автомобили, които не се страхуват от ръжда в продължение на десетилетия.

Автопроизводителите третират своите автомобили с антикорозионни средства по различни начини. Някои просто нанасят специален слой върху заваръчните шевове, докато други извършват така нареченото „горещо поцинковане“ на каросерия. Това е значително по-скъпо, но с такава защита колата може да издържи 30 години тежка употреба и много повече - ръждата може изобщо да не се появи.

Mercedes-Benz S-Class (W221)
Сред най-устойчивите на корозия е представителния седан Mercedes-Benz S-Class (W221). Това важи особено за фейслифта на модела, произвеждан между 2009 и 2013 г., както и за неговия наследник – W222, който излезе през 2013 г. Отличната устойчивост на ръжда се постига не само чрез внимателно третиране със специални съединения. За направата на сезана са използвани пластмаса, въглеродни влакна и алуминий, което също помага за премахване на опасността от ръждясване.

Audi A8 (D2)
Конкурентът Audi не остава по-назад с флагманския модел A8 (седан с четири врати). Купето на автомобила е изцяло изработено от алуминиеви сплави, което намалява възможностите за поява на корозия. Впрочем, в Инголщад започнаха да използват метода на поцинковане за своите модели още през 80-те години на миналия век. С течение на времето в тази кола само вътрешните повърхности на крилата, които са покрити с абсорбиращ влагата филц, могат да се поддадат на ръжда.

Porsche Cayene (Typе 958)
Следва още един германски модел - Porsche Cayenne (тип 958), който напусна поточната линия през 2017 г. Кросоувърът радва не само с отлични динамика и управляемост, но и със здравината на на каросерията. Това се доказва както от отзивите на механици от автосервизите, така и от резултатите от изследванията на Шведския институт по корозия. Също така е интересното, че Cayenne е по-устойчив на ръжда от „братчето“ си Volkswagen Touareg, което е на същата платформа.

Volvo 700
Една от марките, чиито автомобили са се превърнали в синоним на надеждност и здравина на каросерията и агрегатите, е Volvo. Това важи с пълна сила за моделите от серията 700. Тези ръбати седани, които някои наричат „куфари“, вече са натрупали огромен пробег, но почти нямат проблеми с ръжда, като се изключи изпускателната система. Това обаче не е кой знае какъв проблем, тъй като той се решава лесно и бързо в сервиза.

Lexus RX
Производителят на луксозни автомобили, който е част от концерна Toyota, също е известен с добрата защита на своите модели от ръжда, като RX е доказателството в случая. Това важи особено за второто поколение на модела, произвеждано през периода 2003-2008 г. При кросоувър лаковото покритие е тънко, но пък допълнителната защита от корозия е на високо ниво.

Източник: automedia