С нов данък от поне 500 лева на автомобил да се обложи вносът на стари коли. Тази идея огласи министърът на транспорта Георги Гвоздейков като мярка срещу застаряващия автомобилен парк у нас, който трови въздуха.

Данните сочат, че над 350 000 коли са били внесени в страната за 2022 г., което прави България първенец в Европа в тази печална класация.

"Ако обложим този внос на бройка автомобил да речем с минимум 500 лева, ето ти един инструмент, един фонд, който може да бъде използван за дотиране, за подпомагане на обществото и на хората, които искат да си купят електрически автомобили", обясни Гвоздейков. Пред БНТ той уточни, че е предложил идеята за облагането с поне 500 лева на българските автомобилни асоциации.

На въпрос дали тази такса ще удари по джоба бедните българи, които се предполага, че си купуват кола втора употреба, министърът опонира, че новият данък ще е за сметка на вносителите. "А вече те как ще си калкулират цената на стоката, си е тяхна работа", добави Гвоздейков.

В отговор на въпрос дали автомобилният парк в България се електрифицира "ударно", министърът коментира, че "ударно" е силна дума, но се осъществява съвсем нормален преход към новата еволюция в технологиите и в автомобилостроенето.

"Ние като общество трябва да осъзнаем, че другите държави напредват доста сериозно в този процес и ние трябва да полагаме максимално усилия да стимулираме обществото, за да облекчаваме условията България да преминава към екологичен автомобилен транспорт", подчерта министърът на транспорта.