Автомобилното оборудване изисква допълнителна енергия. Тя се изработва от генератор, който подава електричество и зарежда акумулатора. Колкото повече енергия се подава, толкова повече се натоварва двигателят с вътрешно горене, което неизбежно води и до увеличение на разхода на гориво.

Експертите от германския автомобилен клуб ADAC пресметнаха тези разходи, използвайки формула, според която 100 Ватa мощност увеличава разхода с 0,1 л/100 км. Съответно така може да се установи как влияят системи като подгряване на огледалата, седалките, задните стъкла и волана на потреблението на гориво.

Оказва се, че при пътуване от Мюнхен до Франкфурт (305 км) само подгряването на седалките струва на шофьора допълнителни 3 евро. Затова и от ADAC съветват да се активират тези функции само, когато са необходими, и да се изключват, след като си свършат работата. По този начин се пести гориво и съответно пари.

От друга страна, в никакъв случая не бива да се пести електрическа енергия за системи на автомобила, които влияят на неговата безопасност. Например, за светлини (особено през зимния период), радио (информация за пътната обстановка) и вентилатор (запотени стъкла).

Подгряване на челното стъкло

Енергия - 800 Вата, бензин - 0,81 л/100 км

Допълнително отопление на салона

Енергия - 2000 Вата, бензин - 2,0 л/100 км

Вентилатор на климатика в средно положение

Енергия - 170 Вата, бензин - 0,17 л/100 км

Къси светлини на фаровете

Енергия - 125 Вата, бензин - 0,125 л/100 км

Задни светлини

Енергия - 25 Вата, бензин - 0,035 л/100 км

Фарове срещу мъгла

Енергия - 110 Вата, бензин - 0,11 л/100 км

Подгряване на седалките

Енергия - 100 Вата, бензин - 0,1 л/100 км

Подгряване на волана

Енергия - 50 Вата, бензин - 0,05 л/100 км

Подгряване на огледалата

Енергия - 40 Вата, бензин - 0,04 л/100 км

Радио

Енергия - 20 Вата, бензин - 0,02 л/100 км

Мобилно навигационно устройство

Енергия - 10 Вата, бензин - 0,01 л/100 км

Източник: automedia