Повредата на ръчната спирачка е често срещана, като може да стане причина за сериозни неприятности. Например, тя отказва, когато автомобилът е паркиран под наклон и това провокира сериозен инцидент, при който дори може да има човешки жертви. Кои са най-честите причини за повреда на ръчната спирачка? На този въпрос отговарят специалистите от AutoExpert.

Трябва обаче първо да се уточни, че ръчните спирачки имат различна конструкция. Ако едно време всички те бяха механични, сега вече се използват електрически и хидравлични. За съжаление, всички те се износват и излизат от строя, като често това изненадва собственика на автомобила.

Изтичане на течност

Хидравличната ръчна спирачка е надеждна, като по същество тя дублира основната система за спиране. Ако в процеса на експлоатация или заради повреда нейният контур загуби своята херметичност, тя ще престане да държи и автомобилът ще се плъзне по наклона. В този случай трябва да се открие теча и да се отстрани. Освен това, самата течност също трябва да бъде сменяна редовно.

Загуба на контакт

Електромеханичната спирачка не се се нуждае от редовно обслужване, но проблемите при нея обикновено са повече от тези при хидравличната и дори при механичната. Работата е там, че за нейната нормална работа трябва блокът за управление, електромоторът и задвижващият механизъм да бъдат не само чисти, но и сухи. При някои модели обаче блокът за управление е поставен на замърсено място и постоянно е заливан с вода. С течение на времето дори херметичният корпус излиза от строя и се налага замяна на целия агрегат.

Разтягане на жилото

Една от най-честите причини, поради които механичната ръчна спирачка не държи, е разтягане на нейното жило, което трябва да се регулира. Ролята на всяко жило за ръчна спирачка е да осъществява свръзката между лоста на ръчната спирачка и дисковите накладки към задните колелета на превозното средство. Повреда, скъсване или разтягане на жилото води до невъзможност лоста да се вдига и освобождава. Наличието на отвори или спуквания по обвивката на жилото предполагат навлизането на вода при жилото, а това е предпоставка за проблеми, особено в студено време.

Повреда на задните спирачки

Ако спирачната система не е обслужвана както трябва, може да се получи ситуация, при която накладките първо ще ръждясат, а след това ще се разпаднат. В такъв случай колелото ще блокира - при движение напред, например. Автомобилът обаче ще може да се движи назад, тъй като няма да среща никаква съпротива и това може да завърши трагично.

Грешка на шофьора

Много шофьори допускат сериозни грешки при използване на ръчната спирачка. Например, след мразовита нощ, когато накладките са замръзнали за дисковете. Водачът обаче обича да поднася задната ос и ако го направи в подобни условия, жилото се къса, а накладките се чупят. Това води до блокиране на колелото и ако автомобилът не се е измъкнал от поднасянето, може дори да се стигне до преобръщането му.