За да се определи какво точно капе от колата трябва да се вземат предвид две обстоятелства: приблизителното място от където се е появила течността и нейните характеристики.

Под двигателя

От моторът с вътрешно горене може да капе гориво, масло, охладителна течност, спирачна течност и течност за сервоуправлението, както и течност за чистачки. Дори кондензът от климатичната система капе точно под двигателя върху асфалта.

В средата на колата

Тук може да става въпрос за изтичане на гориво - от резервоара (той най-често се намира под задната седалка) или от повредена горивна тръба. Възможно е също така да има изтичане на спирачна течност от спирачните тръбички, а причината особено при стар автомобил може да е свързана с корозия. Приблизително под средата на колата може да се образува малка локва масло от скоростната кутия.

В задната част на колата

Тук могат да бъдат виновни елементите на спирачната система, както и трансмисионните възли (ако колата е със задно или със задвижване на всички колела.

Около колелото

Тук най-вероятно изтича спирачна течност от повреден спирачен цилиндър. На това място едва ли може да се очаква специфична локва, но мократа и неестествено черна повърхност на гумата трябва да алармира водача. В някои случаи изтичането на трансмисионно масло от задвижващия мост има подобни симптоми, но това важи само за доста по-стари превозни средства с зависимо окачване на колелата на задвижващия мост.

Диагностика на течностите

Бензинът се разпознава лесно по миризмата. Ако се образува истинска локва, трябва да се внимава тя да не се запали по някаква причина преди пристигането на пътна помощ. Дизеловото гориво има по-малко интензивна миризма, добре позната на опитните шофьори. Не е толкова опасен като бензина, но течът трябва да бъде спрян веднага.

Миризмата на спирачна течност е подобна на алкохол, висока течливост и ниско съдържание на мазнини. Антифризът също е много течен, но на пръстите се усеща мазен, почти като масло. А двигателното масло, разбира се, е мазно и мирише слабо, отчасти химически, отчасти на изгоряло, пише automedia.

Маслото от ръчна скоростна кутия е най-гъстото от всички останали, има свой собствен „аромат“  Маслото от автоматичната скоростна кутия е с по-червеникав цвят и една идея по-рядко. Течността от сервоусилвателя на кормилната система най-често е подобен като маслото в автоматичната скоростна кутия.