Volvo обяви, че ще представи новия си водещ електрически автомобил, SUV EX90, на 9 ноември.

EX90 е предназначен да замени сегашния флагман на компанията, задвижвания с газ SUV XC90, тъй като Volvo преминава към производител на изцяло електрически автомобили до 2030 г. 

В подготовката преди обявяването шведският автомобилен производител представи редица интересни функции, включително планира за своите сензори откриване и обхват на светлината (LIDAR), за да открият кога шофьорът може да е разсеян или в нетрезво състояние, предава theverge.com.

Новата технология, част от която ще бъде стандартна в превозното средство, е предназначена да повиши репутацията на Volvo за безопасност във време, когато автомобилната индустрия разчита повече на мощни сензори и базиран на AI софтуер за предотвратяване на фатални пътни сблъсъци.

Единият сензор ще бъде монтиран извън колата, за да помогне за откриване на препятствия по пътя, а другите два ще се фокусират върху очите на водачите, за да определят дали шофират в нетипично състояние, или имат нужда от помощ.

Изключително интелигентната кола първо ще издаде поредица от предупреждения към водача, ако нейните сензори открият, че водачът е в нетрезво състояние, и след това ще продължи да забавя колата и евентуално ще я спре, включвайки аварийните светлини, ако проблемът продължи.

„Нашето изследване показва, че като просто наблюдаваме къде гледа водачът и колко често и за колко време очите му са затворени, ние можем да кажем много за състоянието на водача“, каза експертът по безопасността на Volvo Ема Тивестен в изявлението.

„Като базира своите изчисления на резултатите от нашите изследвания, сензорната система позволява на нашите автомобили да идентифицират дали способността на водача е нарушена може би поради сънливост, разсеяност или други причини за невнимание, и да предложи допълнителна помощ по начин, който най-добре отговаря на ситуацията, продължава тя, като „други причини за невнимание“ се използва като евфемизъм за шофиране в нетрезво състояние.

Както се посочва в изявлението, различните модели на погледа могат да показват различни състояния на автомобила, които след това съответно ще предупреждават водача. Например, ако водачът „гледа пътя твърде малко“, това може да означава, че пише текстови съобщения, докато шофира, но ако се фокусира върху него „твърде много“, това може да означава, че е потънал в мисли и не обръща внимание на поставената задача да шофира, съобразявайки се със случващото се около него.