Холограмният стикер с чип, който дели автомобилите на 5 екологични категории, влиза в сила от днес. 150 000 лепенки вече са купени от фирмите, които имат пунктове за Годишни технически прегледи (ГТП) и от понеделник служителите им започват да ги лепят в средата на предните панорамни стъкла на автомобилите.

Защо чипирането на колите от 12 юли ще докара корупция при ГТП-тата?

Очаква се с новата услуга цената на прегледа да се увеличи от 6 до 20 лв., а не само с 3,30 лв., както се опитват да твърдят от автомобилната администрация - бившата ДАИ, пресмята "Труд".

Допълнителната цена ще се покрива изцяло за сметка на шофьорите на леки автомобили и микробуси до 3,5 тона. За тях екостикерът се явява още един допълнителен налог, който държавата им прибира заедно с другите данъци, винетки и такси.

Преди седмица от КПКОНПИ призоваха служебния министър на транспорта с промяна на наредбата незабавно да спре въвеждането на екостикера.

Експертите от "Антикорупция" посочиха, че не са против въвеждане на екокатегории, но препоръчаха да се използват вече съществуващите системи за проверки по регистрационния номер.

"Екостикерът е безсмислен, защото до същата информация има достъп всеки пътен полицай чрез таблета си, както и всяка камера, включително и от общинското улично наблюдение", настояваа от комисията на Сотир Цацаров.

В отговора си до КПКОНПИ служебният министър Георги Тодоров пък обвини комисията, че не е обсъдила цялата налична информация за въвеждането на екостикерите и затова са стигнали до мотиви, с които обосновават едно неправилно решение.

А шефът на автомобилната администрация Бойко Рановски обясни, че екостикерът с чип и антена, излъчваща сигнал, е много необходим, защото из градовете колите се движат плътно и камерите не можели да снимат номерата на всички.

Новите екостикери – с чип и антенка. Не навсякъде обаче ще ги има. Защо?