Старите коли винаги може да ни изненадат неприятно с различни повреди. За щастие, някои от тях може да са евтини, но понякога, сумата на ремонта може да не си заслужава.

Така може да ни излезе далеч по-изгодно да продаден автомобила си, вместо да влагаме средства, които може и да не успеем да си възстановим. Вижте повредите, заради които трябва да се замислите за смяна на возилото:

От огледалото за обратно виждане до ръчната скоростна кутия – изчезват!?

Ремонт на автомата

Ремонтът на автоматичната трансмисия може и да не бъде чак толкова скъп, че да изисква толкова радикално решение. При по-старите автомобили обаче то почти винаги е свързано с разходи, които не са никак малки. Ако те приближат до 1/4 или 1/3 от ориентировъчната цена на колата, определено не си заслужават. 

Например, автомобилът ви струва около 7000 лев, а ремонтът на скоростната кутия излиза около 1500 - 2000 лев., то няма никакъв смисъл от харченето на тези пари. Никой не може да ви гарантира, че скоро няма да се появи нов проблем - както със самата кутия, така и с друг агрегат, чиято поправка също ще е доста скъпа.

Зелена революция: Европейска страна забрани колите на бензин и дизел!

Основен ремонт на двигателя

 Ако предстои основен ремонт на агрегата със сигурност ви очакват сериозни разходи. И е по-добре да се замислите за смяна на колата, защото при евентуален ремонт похарчената сума може да достигне до половината, а защо не и повече от стойноста на автомобила ви.

Бензиновите двигатели са опасни за мъжете?Учени установиха, че те водят до сериозно влошаване на здравето на силния пол

Наводнен автомобил

Следващата ситуация, засяга  машините, станали жертва на наводнение. Ако целият автомобил е бил под вода, което му гарантира сигурни проблеми с електрониката, а също така и скорошна поява на ръжда във вътрешните части на каросерията. Това ще направи пълното му "лечение" невъзможно и трябва да се търси друг вариант, пише Automedia.bg.

Ръжда по купето

Друга неприятност, с която няма особен смисъл да се борите, е появата на повече ръжда по каросерията. Посещението на сервиз, където борбата за отстраняване на ръждата ще ви струва сериозна сума. Понякога тя стига дори до половината от стойността на автомобила.

Заради новите изисквания – скъп ГТП. В коя ли категория е вашата кола?

Нарушена геометрия

Още един проблем, заради който има смисъл от незабавна продажба на автомобила, е ремонтът, засягащ нарушената геометрия след катастрофа. Тук не става дума за изкривен калник или огъната врата, а за случаите, при които са пострадали силовите елементи от каросерията. Тяхното изправяне е много трудоемък и изискващ висока квалификация процес, който съответно струва много пари. 

А да похарчиш няколко хилядарки за ремонт на автомобил, който може и да не струва толкова, няма никакъв смисъл. Както и в случая с ръждата, колата може да бъде продадена на специализиран сервиз, който изкупува такива машини, реставрира ги и след това ги продава.