Разликата между масовите и премиум-автомобилите намалява, а  собствениците на луксозните возила са все по-разочаровани. Това разкри проучване, проведено от американския индекс за удовлетвореност на клиентите (ACSI, American Customer Satisfaction Index).

По време на проучването са анкетирани общо 4888 шофьори, които са избрани на случаен принцип. Собствениците на автомобили от масовия сегмент дават най-високи оценки за безопасност, надеждност, шофиране, външен вид, комфорт и интериор. Тези автомобили получават най-малко точки в категориите "Гаранция", "Икономика" и "Технология".

Що се отнася до премиум сегмента, собствениците на тези автомобили са най-доволни от комфорта, интериора, безопасността и външния дизайн. Най-често недоволството е породено от „лакомията“ на двигателите.

Изследването показва, че индексът на удовлетвореност на клиентите за новите автомобили е намалял от средно 82 процента от 100 бройки до 78 процента от 100,  информира Automedia.bg. Най-често собствениците са доволни от автомобили на марките Honda (82%), Subaru, BMW и Lexus (по 81%).

Оценка на удовлетвореност при масовите марки в проценти:

1. Honda (82)
2. Subaru (81)
3. Ram (80)
4. Hyundai (79)
5. Mazda (79)
6. Toyota (79)
7. Dodge (78)
8. Ford (78)
9. GMC (78)
10. Nissan (78)
11. Buick (77)
12. Kia (77)
13. Volkswagen (77)
14. Chevrolet (76)
15. Jeep (76)
16. Mitsubishi (71)
17. Chrysler (70)

Оценка на удовлетвореност при премиум-брандовете в проценти:

1. BMW (81)
2. Lexus (81)
3. Audi (80)
4. Tesla (80)
5. Mercedes-Benz (78)
6. Cadillac (77)
7. Volvo (77)
8. Acura (76)
9. Lincoln (76)
10. Infiniti (75)

В сравнение с миналата година, Honda, Subaru и BMW увеличават резултата си с 4%, докато Lexus - с 1%. При Chrysler се отчитат спад от 4%, а при Mitsubishi – с рекордните 8%.

„През последните няколко години превъзходството на луксозните автомобили над автомобилите за масовия пазар намалява. В момента разликата почти не съществува. По отношение на стил и лукс първокласните автомобили все още имат предимство, но ако премахнете някои "крещяши" системи, те изглеждат като масови автомобили“, казва Дейвид ван Амбург, управляващ директор на ACSI.