През зимата собствениците на автомобили са разделени на такива, които загряват двигателя на колата си преди да потеглят, и други, които смятат това за ненужна (или вредна за околната среда) процедура. Но и в двата случая има шофьори, които не знаят, че при някои условия и двете в гледни точки на проблема могат да повредят мотора. Защо - разясняваме сега.

Нека първо припомним накратко причините за привържениците на двете теории. Привържениците на метода за задължително загряване на двигателя разумно твърдят, че студеният двигател не само се работи по-лошо, но и се износва по-интензивно, когато е принуден да движи колата. Аргументът, че стоейки неподвижно, двигателят се загрява по-дълго, отколкото когато колата се движи, те парират така: за да ускорите загряването, можете леко да увеличите оборотите с педала на газта. Като, без натоварване не е опасно за агрегата.

Тези, които предпочитат да тръгнат веднага след стартиране на двигателя, се позовават на факта, че ако това заплашва двигателя с нещо, автомобилните производители трябва да са отразили този факт в инструкциите за експлоатация. И тъй като няма такава забрана, не е нужно да загряват. Освен това, както бе споменато по-горе, "двигателят" повишава температурата по-бързо в движение. Това обстоятелство се представя като спомагащо за намаляване на количеството вредни емисии от изпускателната тръба.

Сега нека разберем какво се случва с двигателя, преди да достигне работна температура. Всеки съвременен двигател с вътрешно горене е изработен от различни материали, включително метали, характеризиращи се с различни коефициенти на топлинно разширение. Например, при алуминия (от който са направени цилиндрови блокове) този коефициент е почти два пъти по-висок от този на стоманата (буталната група). Това означава, че при нагряване, да речем, с 10 ° C, на две еднакви парчета стомана и алуминий, последният ще се увеличи с два пъти повече от стоманения си колега.

По отношение на загрят мотор това явление означава, че по време на процеса на загряване пролуките между различните части не са оптимални. Някъде има излишна хлабина, но някъде, напротив, триенето се увеличава. Оттук идва и вероятността от повишено износване на компонентите на двигателя. В допълнение, неравномерното нагряване на различните му части води до допълнителни вътрешни напрежения в мотора, които от своя страна също влияят на общия ресурс на устройството. Всичко това се случва на фона на факта, че все още незагрятото масло смазва частите на двигателя по-лошо, отколкото при достигане на работна температура.

Като цяло, при такива условия на двигателя, компонентите по него се износват по-бързо. В този момент любителите на "загрявката" преди пътуването поддават газ за да вдигнат оборотите, а привържениците на шофирането веднага натоварват силовия агрегат с необходимостта да "влачи" колата по пътя. И в двата случая частите на двигателя са принудени да работят в режим, който не е оптимален за тях. Резултатът е ускорена "смърт" на двигателя. Ето защо, повтаряме, е необходимо да загреете двигателя, но не и да насилвате този процес чрез натискане на газта.