Зимата е труден тест за издръжливост за всяка кола. Преживели множество температурни промени, както и среща с химикали по пътищата и явлението конденз, колите изведнъж попадат под нов удар - работа при повишени температури. Има няколко силно препоръчителни процедури, които трябва да се извършат с настъпването на пролетта и която много шофьори не правят или правят погрешно.

Външно измиване

Измийте каросерията на автомобила, но не веднъж, а три пъти, с честота една седмица. Така че ще бъде възможно напълно да се отървете от химически отлагания и гарантирано да избегнете разпространението на корозия върху боята.

Измиване на двигателя

Добре е също така да направите цялостно измиване на двигателния отсек. Въпреки че много експерти съветват да не миете двигателя, това е съществена стъпка в подготовката за лятото. За справка! По-добре е да измиете двигателя непосредствено преди да отидете в автосервиз, за ​​да диагностицирате проблеми. Чистотата на агрегата ще позволи да се видят всички дефекти и да се отстранят навреме.

Проверка на акумулатора

След зимата едно от слабите места, които поемат удара, е акумулатора. Много хора обаче забравят за това. Не забравяйте да добавите необходимото количество дестилирана вода (ако батерията е от типа "обслужваеми") и заредете устройството.

Проверка на чистачките

Не по-малко страдат перата на чистачките. Веднъж годишно, а именно в подготовка за лятото, би било хубаво да ги смените, в противен случай има риск да останете без видимост в най-неподходящия момент - например при гръмотевична буря по средата на магистралата.

Проверка на спирачната течност

През зимата качеството на спирачната течност страда, особено ако уплътнителните елементи загубят херметичните си свойства. Течността е изключително хигроскопична, така че ще абсорбира влагата от въздуха с особена сила. Проверете я и ако е необходимо я сменете.

Проверка на антифриза

Отделно си струва да споменем антифриза. Тук има две точки - нивото на течността и клапана на капачката на резервоара или радиатора, в зависимост от колата. След внезапни промени в температурата този елемент може да започне да работи неправилно, следователно с настъпването на лятото е по-добре да смените капачката, защото струва "стотинки", а проблемите могат да доведат до ремонти за повече от стотици левове, пише automedia.

Що се отнася до нивото, проверете и добавете антифриз на студен двигател и сменяйте целия обем течност на всеки пет години, тъй като с течение на времето той губи свойствата си.