Напразни ли са огромните инвестиции в сектора на електрическите превозни средства от германските производители, включително "Mercedes", BMW и "Volkswagen", през последното десетилетие? Голяма част от автомобилните компании в Китай вярват, че традиционните германски марки не могат да се конкурират с китайските производители.
 
Според вътрешните планове "Mercedes" имаше за цел да постигне повече от 20% от продажбите си с изцяло електрически коли през 2023 г. Базираната в Щутгарт компания обаче успя да постигне дял от едва 12% доставени алектромобила от приблизително 2 милиона продадени миналата година.

Предвид това темпо изглежда нереалистично за традиционния немски производител да достигне изцяло електрически продажби до 2030 г.

След вълна от критики, ръководителят на "Mercedes" - Ола Келениус, слага край на своята цялостна електрическа стратегия и я намалява наполовина.
 
До края на това десетилетие съотношението в продажбите на хибридните електромобили може да достигнат най-много 50%, но това не означава, че западните компании са се отказали.

“Всеки в индустрията ще потвърди, че тя е готова, желаеща и способна да следва този ритъм за по-голямата част от автомобилите”, коментира експертът Питър Финтл.