На пръв поглед в това има известна икономическа логика. Ако редовно сменяте зимни и летни гуми, те ще ви прослужат около пет години. Да речем, че ползвате 16-цолови гуми - един от най-популярните размери у нас, и че изберете сравнително качествени гуми. За пет години двата комплекта и сезонните смени ще ви струват около 1800-1900 лева, без да включваме разходите за съхранение на излишния в момента комплект.

Ако вместо това си купувате само зимни гуми и ги карате средно по две години и половина, това ще ви струва с поне 400 лева по-малко. Няма да мислите и за съхранение. Зимните ви гуми ще се износват доста повече през лятото, но пък ще ги подменяте по-често, така че всичко изглежда наред.

За съжаление под тази солидна финансова логика се крият няколко сериозни практически проблема.

Първо, зимните гуми не са особено добри в сухо време, а и са по-податливи на аквапланинг, защото нямат толкова широки канали за отвеждане на водата.

Второ, по-меката им смес означава, че се износват доста по-бързо и специфичните ламели по протектора се заличават.

И трето, тази смес много бързо променя качествата си при температури над 7 градуса по Целзий, информира Automedia.bg. Настъпват необратими химични реакции и гумата се втвърдява, губейки изцяло предимствата си върху сняг и лед. На практика дори след няколко седмици употреба в топло време зимната гума престава да е зимна.

За това следвайте препоръките на специалистите, и не само да ползвате по два комплекта гуми през годината, но и монтирайте зимните според климатичните условия - тоест когато трайно застудее - а не на една и съща дата всяка година, както постъпват много хора.