В България електрическите превозни средства навлизат с по-бавни темпове от други страни в Европа. Eксперти посочват, че сред причините за това са отсъствието на цялостна държавна политика, липсата на финансови стимули за купувачите, както и неразвитата инфраструктура за зареждане на коли на ток.

По данни на европейската асоциация на автомобилните производители за деветте месеца на годината ръстът на регистрираните леки коли на ток у нас е над 170 процента спрямо същият период на миналата година, но всъщност става въпрос за малко над двеста електроавтомобила. Българите не могат да си позволят финансово лека кола на ток.

"Карам дизелов автомобил много стар. Все още не сме финансово подготвени за електромобили в тази държава. Иначе ми се кара, не е като да не ми се кара".

"В момента цените още не могат да ме изкушат, много са високи".

Използването на електромобил в България излиза най евтино в ЕС.

"От София до Пловдив цената някъде ще излезе пет лева. С дизелов автомобил три пъти повече, говорим само за гориво", изчислява Илия Недков, председател на управителния съвет на националната браншова организация "Индустриален клъстър електромобили".

"Тръгвайки от София, вие можете да обиколите България почти без пари, независимо от цената на тока". Въпреки това липсата на цялостна държавна политика през годините забавя процеса на влизане на електрически превозни средства у нас, пише Pariteni.bg. Илия Недков посочва и други причини:

 "Съседна Румъния предоставя финансов стимул в размер на десет хиляди евро затова, ако си замените вашата стара кола с нов електромобил".

Държавата вече обмисля финансови стимули при покупката на нов електромобил. Мярката е заложена в проект на програма "Околна среда" за периода 2021-2027 година. Предлага се държавата да поеме до 30 процента от стойността на превозното средство, но не повече от 6 135 евро.