За много шофьори няма нищо по-удовлетворяващо от това да излязат на безлюден участък от пътя и да настъпят педала на газта докрай. Това осигурява висок адреналин и е сред най-специалните моменти за феновете на бързите автомобили, но той може да бъде съсипан с излизане от строя на двигател или електрическа система. За да се избегне подобно нещо, трябва да се внимава особено при избора на спортна кола.

Следващите 10 модела са страхотни на външен вид, като някои то тях са произведени от най-големите производители на планетата. Експерти обаче препоръчват те да бъдат избягвани задължително, тъй като имат различни проблеми. При някои те са в двигателя, а други страдат от слабости в някои по-маловажни системи, като те също могат да бъдат фатални.

BMW M6 V10 – проблем с двигателя

С мощния си 5,0-литров V10 двигател, който осигурява впечатляващите 507 к.с. и 520 Нм въртящ момент, BMW M6 ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,6 секунди. С всеки изминат километър обаче се увеличава рискът от сериозна проблеми с двигателя, като те са свързани както с основните му компоненти, така и с допълнителни детайли – като свещите, например. Освен това, този мотор харчи литър масло на 1000 км, а разходите по ремонт на автомобила могат с времето да надвишат дори неговата стойност.

TVR Cerbera - ужасяващо качество на изработката

Елегантният външен вид, направеният по желание на клиента интериор, използването на V8 двигател с мощност 400 к.с. и обещаната максимална скорост от 290 км/ч не бива да заблуждават, тъй като TVR Cerbera страда от ужасни проблеми с качеството. Лепилата се виждат отвътре, детайлите от интериора се чупят, а колата има цял набор от електрически и механични проблеми, които я правят една от най-малко надеждните.

Maserati Quattroporte (2005 година) - ужасна електрическа система

Петото поколение на Maserati Quattroporte обещаваше да бъде по-добро от предшествениците си, като беше рекламиран от производителя като най-добрият спортен седан, предлагащ превъзходен лукс и безупречна мощност от 453 к.к. Колата обаче се оказва пълно разочарование заради многото проблеми. Те са свързани с двойния съединител, климатика и електрическата система, чието излизане от строя нанася огромни щети.

BMW E36 M3 Evolution - скъпи проблеми със системата VANOS

Двигателят S50 на BMW e 3,2-литров редови с 6 цилиндъра, като доставя 321 к.с. и е първият на компанията, постигнал съотношение от 100 к.с. към литър обем. Проблем обаче се оказва двойната VANOS-система с променливо синхронизиране при модела M3. Освен това седанът има проблеми с окачването, спирачната система, уплътненията на прозорците и електрическата система. Ремонтът струва много пари.

Eagle Talon - бедствие на четири колела

Този автомобил, но с други емблеми, е известен още като Mitsubishi Eclipse и Plymouth Laser. В случая той е производство на Chrysler, като предлага огромен потенциал, комбиниран с много ниска надеждност. Проблемите са свързани с течове на разпределителната кутия, късане на ремъците и разваляне на сензорите. Заради възрастта блокът за управление на двигателя ECU страда от корозия, скоростната кутия и съединителя буквално умират, а турбото експлодира.

Mazda RX8 – проблеми с двигателя и електричеството

Придържайки се към своя революционен ванкелов двигател, Mazda пусна RX8 на пазара след голям брой положителни отзиви в автомобилната преса. Купето получи похвали дизайна и гладкото подаване на мощност, но след това се появиха доста проблеми. Те бяха свързани най-вече с двигателя, който губи компресия. Повредите засягат още стартера и задвижващата електрическа система, а освен това в купето влиза вода. Проблемът на повредите е, че те се повтарят дори и след ремонт

Ford Mustang 4.0 V6 – слаб двигател

Когато купувате Mustang, вие влизате в специален клуб – братство на хора с muscle-car, който се е превърнал в легенда и олицетворява американската мечта. Това е вашият шанс да бъде Стив Маккуин в „Булит“ и да летите по улиците, преследвайки други автомобили. Това, което не искате да знаете, че вашият 4,0-литров V6 разполага с 210 к.с. и вдига 100 км/ч за жалките 7,4 секунди.

Toyota MR2 Turbo – кошмарна текуща поддръжка

Изключително бързата MR2 е японска ракета със средно разположение на двигателя, която ускорява от 0 до 100 км/ч за 5 секунди и развива 245 км/ч. Тя се задвижва от мотор с турбокомпресор, развиващ 241 к.с., като предлага невероятно удоволствие от шофиране. Всичко е наред до момента, в който не се стигне до разходи по поддръжката. За повечето ремонти се налага премахване на двигателя, което допълнително увеличава сумата.

Mitsubishi Lancer Ralliart GSR SST - проблеми със скоростната кутия

Това е по-млада версия на невероятното Mitsubishi Lancer Evolution. На хартия Ralliart GSR изглежда перфектно – от двигателя с турбокомпресор, развиващ 237 к.с., до спортната трансмисия с два съединителя и системата AWD. За съжаление, скоростната кутия SST дава повече проблеми, отколкото си струва. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,1 секунди. Често се повреждат горивната помпа и електрическата система.

Pontiac GTO – прекалено стар на вид

Този модел си спечели доста критики заради невзрачния си външен вид, като не успя да привлече вниманието на клиентите дори като Holden Monar в Австралия. Просто GTO не можеке да се конкурира, въпреки 5,7-литровия LS1 V8, който развиваше 350 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч при него отнема 6,3 секунди – нещо, което Golf R32 може да постигне със 100 к.с. по-малко. Колата е механично здрава, но интериорът буквално се разпада пред очите ви.

Източник: Аutomedia